Wat gebeurt er bij DESS MO17

Een gesprek tussen twee supporters:

Heb ik u vorig seizoen ook niet eens langs de lijn zien staan?
Dat klopt, ik vond het toen zo’n leuk team dat ik nog maar eens kom kijken.

En? Bevalt het nog steeds wat u ziet?
Zeker! Ze spelen nu tegen KGB en dat is een lastige tegenstander, maar nadat ze 0-2 achter stonden zijn ze knap terug gekomen tot 2-2. Eerst een doelpunt uit een corner die door die topscorer mooi hoog werd binnen geschoten en daarna een prachtige dieptepass van die lange middenvelder op die spits die net was ingevallen. Die maakte die bal knap af zeg!

Maar ze wonnen dus niet deze week. Hoe ging het de afgelopen weken met ze?

Vorige week werden ze gecoacht door twee invallers, maar dat maakt die meiden weinig uit qua prestaties. Ze wonnen zonder hun eigen coach ook gewoon van Wieringermeer. Het was wel spannend, want het werd 2-1 voor DESS. Chloë maakte een doelpunt en de tegenstander schoot er eentje in eigen doel.
De week daar weer voor was echt spectaculair. Ze moesten tegen LSVV en die staan bovenaan. Die ploeg had nog maar 1x verloren en de vorige wedstrijd verloren ze met 1-5 van hen. Dat beloofde een moeilijke wedstrijd te worden. Het waaide erg hard en op het kunstgrasveld rolde die bal dan ook maar door als je wind mee had.
De eerste helft hadden ze wind mee, maar kwamen ze wel 1-0 achter, maar toen kwam het spektakel: bij de rust stond DESS met 1-5 voor! Maria maakte er 1-1 van, nadat Jasmijn goed was doorgelopen op hun keeper. Zie je die linksvoor lopen? Dat is Julia en die maakte daarna 4 doelpunten achter elkaar!

Daar geloof ik niks van. Julia is niet zo groot, je speelt tegen de koploper, die verliezen bijna nooit en dan maakt zij 4 doelpunten in iets van 20 minuten? Ik denk dat je nog een beetje dronken was van de avond daarvoor toen je dit dacht te zien.

Ik dacht ook dat ik droomde, maar het was echt waar. De tweede helft hadden ze die harde wind tegen, dus het was nog niet helemaal zeker dat ze dit vol zouden houden. In de rust hadden ze echter een goed plan bedacht om te winnen. Esmee werd laatste man gezet en zij bleef ver achter de andere verdedigers staan. Elke bal die door de wind te hard werd gegeven, knalde ze net zo hard weer terug naar voren. Dat LSVV zou scoren was niet te voorkomen, maar ook DESS maakte er nog eentje.

Zeker weer Julia?

Nee, dit raad je niet snel. Het was Femke die alleen op de keeper afging en na 2x schieten scoorde zij onze zesde goal. Het werd uiteindelijk 4-6 en de spelers van LSVV gingen teleurgesteld naar de kleedkamer. Ik hoorde hun coach tegen die coach van DESS zeggen: “Bedankt, nou heb ik een hele middag een teleurgesteld, chagrijnig team om me heen.”
“Graag gedaan”, zei die coach van DESS lachend!

Ja, hij heeft gelijk natuurlijk. Bij DESS in de kleedkamer zal het heel wat gezelliger zijn geweest. Het schijnt daar altijd al gezellig te zijn. Ik ben er eens langs gelopen en hoorde gelach, veel geklets en een hoop muziek achter die deur vandaan komen.
Zes doelpunten maken is wel veel trouwens, zeker in 1 wedstrijd.

Het kan nog beter. De week ervoor wonnen ze 0-8 van Winkel. Die staan weliswaar onderaan, maar je moet ze toch maar maken. Maria maakte er 4, Julie 3 en ook Chloë schoot er eentje in. De doelpunten kwamen allemaal uit goede aanvallen. Esmee gaf bijvoorbeeld 4 assists, Luna gaf er 2. Alle spelers tikten de bal lekker rond, al moet ik wel zeggen dat Winkel nog best een aantal kansen kreeg. Gelukkig is onze keeper Noëlle steeds beter, dus er ging niks in. Dat doet ze natuurlijk niet alleen. Inge houdt iedereen de hele wedstrijd bij de les, door steeds te coachen en iedereen op de goede plek te zetten. Tara speelt eigenlijk elke wedstrijd goed. Ze houdt haar mannetje en speelt de bal rustig naar een middenvelder. Verder staan er nog 2 energiebommen achterin. Niemand krijgt Sterre omver en ze is ook nog supersnel. Tess is hartstikke lief, maar tijdens de wedstrijd kijken de pitsen van de tegenpartij die bij haar staan altijd erg boos. Ze komen namelijk niet aan de bal en als ze er een keertje voorbij zijn, komt ze meteen weer terug om alsnog die bal af te pakken.

Frustrerend lijkt me dat. En wie is dat meisje daar links op het middenveld ook alweer?
Dat is Noa. Hartsikke aardig, maar wel een beetje verstrooid. Laatst had ze haar fiets bij DESS gezet, maar niet op slot. Haar vriendin Femke vindt het dan grappig om zonder dat Noa het ziet die fiets op slot te doen en de sleutel in haar broekzak te doen. Na wat paniek bij Noa en keihard lachen door Femke kreeg ze de sleutel terug. Typisch Noa zoiets, maar zoals ik al zei, wel echt een aardig meisje.

Dit team is dus weer lekker bezig dit seizoen. Volgend seizoen kom ik zeker weer een keer kijken. Ben benieuwd hoe ze er dan bij lopen. Ik maak me er weinig zorgen over, want deze groep meiden heeft alles in zich om het volgend seizoen weer leuk te hebben.