Onze vrijwilligers: Marco Meilink

Onze club kan niet zonder vrijwilligers. Sommigen zie je veel en vaak, anderen doen in stilte of achter de schermen hun werk. In deze rubriek leren we onze vrijwilligers kennen door hem of haar een aantal vragen te stellen. Deze keer is het de beurt aan Marco Meilink (51).

Wie dit seizoen bij DESS VR2 is komen kijken heeft hem ongetwijfeld al eens gehoord: coach Marco Meilink. Naast de stem van dit team is hij nog veel meer. Hieronder leert u hem beter kennen.

Wat doe je allemaal bij DESS?
“Ik ben trainer van de Dames-selectie en coach van DESS VR2. Dit doe ik samen met mijn vrouw Mireille. Ook ben ik keeperstrainer van de Heren-selectie en zit ik in de Werkgroep Voetbal. Verder verleen ik hand- en spandiensten als dat nodig is.”

Ben je altijd al zoveel met voetbal bezig geweest?
“Toen ik zelf nog voetbalde, speelde ik bij HOSV, VVS en OSV. Tussendoor ben ik in dienst geweest en daar heb ik 1 jaar in het team van de kazerne van Seedorf gespeeld. We waren ingedeeld in een Duitse competitie en hadden een team met erg goede spelers. Op voetbalgebied heb ik daar veel van geleerd.”

Marco is geboren en getogen in Spanbroek, maar woont tegenwoordig in Midwoud. Hoe komt hij dan bij DESS terecht?

“DESS is niet mijn eerste club waar ik training geef en coach. Ik heb de dames van HOSV, 4 jaar getraind en gecoacht, 1 jaar bij VVS een jeugdteam, de keepers van de selectie bij HOSV en ook het G-elftal bij HOSV. Een tijd geleden heb ik mijn papieren gehaald om keeperstraining te geven. Doordat ik de Frans Hoek-methode heb gevolgd, mag ik tot en met de eredivisie keeperstraining geven, maar je moet je beperkingen kennen, daar ga ik niet komen.
Het laatste wat ik deed, voordat ik bij DESS belandde, is de dames van VVS. Bij dat damesteam hebben Mireille en ik voor het eerst samen een team begeleid. Zij doet de organisatorische en administratieve zaken, want daar ben ik niet zo goed in. Ik hou me bezig met het tactische gedeelte van het voetballen. Na 5 jaar zijn we gestopt, omdat het voor ons en het team tijd werd voor iets nieuws. In de 5 jaar daarna hebben we even niks met voetbal gedaan.”

“Ik werk bij het bedrijf van Jacob Karsten en daar hadden zijn dochters Tess en Lois het erover dat hun team het volgende seizoen geen trainer en coach zou hebben. Tijdens het oogstfeest kwamen ze vragen of Mireille en ik hun nieuwe trainer en coach wilden worden. We zijn toen een keer gaan kijken bij het team tijdens een toernooi bij FC Medemblik en we zijn er toen ingestapt. Het eerste seizoen waren we alleen coach, het tweede seizoen trainer en coach van dat team en dit seizoen train ik DESS VR1 er ook bij.”

Vroeger bij HOSV heerste een familiaire sfeer, bij VVS lag de nadruk meer op presteren. DESS heeft meer de sfeer van HOSV. Ook hier is het klein, gezellig, kent iedereen elkaar en is de druk om te moeten winnen niet zo groot. Inmiddels hebben we bij ons team een mooie mix gevonden van plezier en presteren. De ambitie die ik nog heb, is kampioen worden. Dit seizoen gaat dat misschien nog niet, want we zijn voor het eerst een damesteam in plaats van een jeugdteam. Ik heb het hier naar mijn zin en zoals ik het nu zie, zit ik hier tot in lengte van dagen.”

Screenshot 2019-11-26 at 21.58.58