Verslag zaalvoetbal

DESS heeft sinds dit seizoen twee vrouwelijke zaalvoetbalteams. In gloednieuwe tenues van Barry Nieuwenhuis Infra en Pieter de Jong Tree removal zijn beide teams lekker bezig.

DESS VR2 eindigt de competitie op een keurige 8ste plaats en DESS VR1 deed tot het laatst mee voor de titel. Hieronder een voorbeeld van hoe een wedstrijd kan gaan:

Spirit – DESS:
Wat een wedstrijd! Een terechte overwinning voor ons. Angelique dook de ene na de andere bal uit de kruising, Dana gaf weer eens zo’n typische Dana-boogbal op Dominique, die de bal prachtig aannam en onderkant lat het doel in streepte. 0-1!
Alsof dat nog niet genoeg was dolde Karlijn drie man. Er viel zelfs een tegenstander om! De hoge voorzet op Tess leek te hoog, maar ze sprong en kopte de bal door de benen van de keeper. 0-2!

Even dreigde het mis te gaan. Gelukkig waren Lois en Lisa net op tijd om hun spits te sandwichen. Die speelde niet meer verder…

Wij gingen er met de bal vandoor en na 3x een één-tweetje tussen Lisa en Lois kwam de bal bij Laura. Zoals zo vaak dribbelde en frommelde ze zich langs wat tegenstanders en tikte de bal binnen. 0-3!

Wat ook hielp was dat de wissels goed geregeld werden door Sanne en extra leuk dat Davita weer eens kwam kijken!

Dit had allemaal gebeurd kunnen zijn als de tegenstander de wedstrijd van 8 mei niet had afgeblazen.

De wedstrijd van woensdag 22 mei tegen Nieuweboer Architecten werd helaas verloren, waardoor het kampioenschap net gemist is. Een tweede plaats is alles wat overblijft en eigenlijk is dat best knap voor een nieuw team, maar tweede is net geen eerste en dat is balen. Zeker als je er zo dichtbij bent geweest.

Woensdag 29 mei is de laatste wedstrijd van dit seizoen voor VR1, VR2 speelt op 31 mei de laatste wedstrijd, dus wie dit seizoen eens wil zien hoe DESS eruit ziet in een sporthal is van harte welkom.