SV Dess JO-13 – Kleine Sluis JO-13

Vorige week hebben jullie kunnen lezen dat de jongens van JO-13 goed waren begonnen. Dat het deze jongens niet veel uitmaakt of ze een halfjaar geen wedstrijden spelen, was wel duidelijk. Na de mooie overwinning was er het vertrouwen om door te pakken. En zo geschiedde.

Kleine Sluis stond op het programma als volgende slachtoffer van de slagers van JO-13. De tegenstander deed zijn naam eer aan. Op een enkeling na zou er geen één in een achtbaan van Walibi mogen. Daar tegenover hebben wij een paar jongens die tijdens de corona stop uit verveling maar zijn gaan groeien. Of hebben ze een speciaal dieet gevolgd? Het is namelijk wel opvallend te noemen dat een van deze jongens Appel van zijn achternaam heet. En, als ik het goed heb begrepen, doet zijn vader iets met kool. En kennen we allemaal niet het spreekwoord ‘hij groeit als kool’? De Appel lijkt in dit geval niet ver van de boom te vallen. Want mede dankzij deze boomlange middenvelder/spits/verdediger, zal het een memorabele wedstrijd worden. Maar alleen de lengte zal in deze wedstrijd niet het verschil maken. We hebben namelijk een aantal jongens die qua lengte slechts een paar centimeters groter zijn dan de tegenstander. Maar door vechtlust, talent en goed voetbal lieten zien dat ze beter waren dan onze tegenstander.

Anders dan vorige week worden we ditmaal overladen door zonnestralen. Weer een teken van de goden dat ze blij zijn ons te zien. Onze scheidsrechter van vandaag Jordy fluit om de wedstrijd te laten beginnen. De tegenstander trapt af en als een stel wilde honden klappen we op de tegenstander. Deze weet niet wat ze overkomt en het duurt dan ook niet heel lang voordat er een doelpunt valt. De doelpuntenmakers zal ik aan het einde even voor jullie opsommen, jullie zullen later begrijpen waarom. Kort daarna valt het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. Dan is het eindelijk tijd voor de rust. Vlak na rust valt het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt. En het volgende doelpunt.
Het lijkt me nu wel duidelijk dat het makkelijk is om de doelpuntenmakers aan het einde op te sommen.

Perry 4x, Imme 3x, Finn 2x, Wess 2x, Ferron 1x, Omar 1x, Guus 1x en Bram 1x

Laat me weer even benadrukken dat deze doelpunten niet tot stand waren gekomen zonder onze sterke verdediging en het goede spel wat iedereen weer heeft laten zien. Ik kan alleen maar weer complimenten geven met hoe goed ze hebben gespeeld.

16-0. En zoals jullie zien is er geen enkele genade voor de tegenstander. Jullie vragen je nu misschien af, waar komt dat vandaan? Is de wil om te winnen om te winnen zo groot? Zijn ze zo hongerig voor doelpunten? Nou nee, het is ze allemaal om taart te doen. Ik heb misschien per ongeluk, ooit een paar keer, ongeveer een heel seizoen en dit seizoen weer gezegd, dat ze bij 10 doelpunten taart krijgen. Als wij ze scoren, in het doel van de tegenstander. In dat taartmes ben ik namelijk al eens eerder gelopen toen we 12-2 verloren. Ik had 10 doelpunten gezegd, maar ik had niet gezegd in welk doel. Maar weer even over afgelopen wedstrijd. Zoals jullie zagen ging het in de eerste helft al aardig snel richting de 10. Terwijl ik in mijn telefoon aan het noteren was wie er scoorde, hoorde ik een aantal grappenmakers vanuit het veld al roepen of ik taart aan het bestellen was. Eerlijk gezegd was ik een crowdfunding actie aan het opstarten. Want als het elke wedstrijd zo doorgaat ben ik straks failliet. En zoals de jongens hebben laten zien, kennen ze geen genade als het om taart gaat. Mochten er nou mensen zijn die na het lezen van dit stukje medelijden met me hebben gekregen. Help de coach de winter door en stort een bijdrage op Giro DessDessDess.

Met deze overwinning zijn we een stapje dichterbij de poulewinst voor de beker gekomen. We zagen de tegenstander van komend weekend namelijk verliezen. Dat betekend voor ons dat we 3 punten uitlopen, met nog één wedstrijd te gaan. En qua doelsaldo staan we er ook goed voor. Als er dan ook nog wat taart als krachtvoer naar binnen gaat, verwacht ik ook aankomend weekend weer een goeie pot.

Onze volgende wedstrijd is zaterdag 12 september om 11:30 op sportpark Dess. Zorg dat je erbij bent, want deze kraker wil je niet missen!

En dan wil ik afsluiten met een compliment voor onze scheidsrechter Jordy, die zoals altijd een hele goede en eerlijke wedstrijd floot. En echt zijn best deed om het voor beide partijen zo leuk mogelijk te houden. Hip en jong als ik ben zal ik dit compliment even in de taal van de jeugd doen. Dus SO naar Jordy, voor het lit fluiten van deze gimma. Thx man bro!

Gegroet,

De Coach