Maatregelen corona

Via deze nieuwsbrief wil het bestuur een aantal zaken met jullie delen als gevolg van de maatregelen die door de overheid en de KNVB zijn genomen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Twee van die maatregelen raken ons namelijk recht in het hart. Ten eerste het door de KNVB genomen besluit dat alle amateurvoetbalcompetities dit seizoen niet meer worden hervat. En ten tweede het sluiten van alle sportcentra door de overheid.

Wie had dat een aantal weken geleden kunnen denken? Dit seizoen geen voetbal meer op onze prachtige accommodatie. Ook onze recreanten volleyballers die iedere week in de Vang fanatiek een balletje slaan, kunnen door het sluiten van het Dorpshuis en de overige sportlocaties hun favoriete sport niet beoefenen. Natuurlijk hebben we begrip voor dit besluit en houden wij onze poort zeker tot en met 28 april aanstaande op slot. Competitievoetbal is dus dit seizoen niet meer van toepassing. Wie weet dat de maatregelen worden versoepeld in de komende tijd en het wellicht mogelijk is om nog wat te trainen. In het West-Friese trainerswereldje worden de mogelijkheden bekeken om met de West-Friese clubs onderlinge wedstrijden te spelen. Wij vinden dat erg voorbarig. Want naar alle waarschijnlijkheid worden de maatregelen verlengd.

Geen activiteiten meer op ons complex is natuurlijk ontzettend jammer, want dit betekent ook geen kantine-inkomsten. Om maar te zwijgen van het eventuele missen van de inkomsten uit de Voetbalweek. De voorraad drank en levensmiddelen, kunnen wij in ieder geval afschrijven en de vaste lasten van ons clubgebouw gaan gewoon door. Wij gaan deze periode als club wel overleven, daar zijn wij van overtuigd.

Hoe het ook zij, dit seizoen vallen er geen kampioenschappen te vieren. Aan de andere kant wordt er ook niet gedegradeerd. Wij hopen dat dit alles niet leidt tot een afname van het aantal leden. Wij hopen dat iedereen blijft en sterker nog er een aantal leden bijkomen. Zo is het onze ambitie om volgend seizoen ook weer een tweede herenelftal in te schrijven. John Keesom en Jelle van IJperen zijn hier erg druk mee bezig maar worden niet geholpen door de maatregelen om het definitief gestalte te geven. Er is animo genoeg, maar een bijeenkomst zit er helaas op dit moment niet in. Wij hopen dat die er voor het sluiten van de overschrijvingstermijn nog kan komen en zal leiden tot een flink aantal nieuwe leden. Zodat wij volgend seizoen een zelfde aantal teams kunnen inschrijven als het afgelopen seizoen.

Als bestuur hebben we een aantal besluiten moeten nemen als gevolg van de genomen maatregelen. Wij zetten er onderstaand een aantal voor jullie op een rijtje.

Contributie
De leden krijgen geen restitutie van de contributie. Ook voor ons zijn dit onvoorziene omstandigheden en onze kosten gaan gewoon door. Natuurlijk zijn wij aan het kijken naar alle mogelijke compensatiemogelijkheden. Daarom willen wij in ieder geval duidelijk maken dat er volgend seizoen mogelijk een kleine korting kan worden gegeven, als de omstandigheden dat toelaten.

Geen DESS-loterij
De DESS-loterij gaat niet door. Wij hebben besloten om geen loten voor de loterij aan te schaffen die normaal gesproken tijdens de Voetbalweek wordt gehouden. Misschien kan de voetbalweek nog wel doorgaan. Hij staat vooralsnog gepland in de week van 2 tot en met 6 juni. Maar de onzekerheid of die wel kan doorgaan, heeft ons dus doen besluiten om geen loten aan te schaffen. Verder in deze Nieuwsbrief treffen jullie meer informatie aan over de Voetbalweek.

Geen vrijwilligersdag
Er komt dit seizoen geen vrijwilligersdag.

Zie ook “Van de Voorzitter”  op de website: HIER