Jawel, de eerste prijs is binnen !

Beste leden,

Afgelopen maand kreeg ondergetekende een telefoontje van COVS WF voorzitter Jan Dijkstra (dit is de scheidsrechters vereniging van West Friesland). Hij vertelde mij, dat het eerste herenelftal van s.v. DESS zich het afgelopen seizoen ontzettend sportief heeft gedragen. Dit betekende in eerste instantie dat wij in aanmerking kwamen voor een notering in de bovenste regionen.

Echter, na een zuivere herberekening (telling van rode/ gele kaarten, aantal elftallen en beoordelingen scheidsrechters, 114 A4-tjes in totaal) bleek dat deze Fair Play Cup toch afgetekend richting Sijbekarspel/ Benningbroek ging.

Vandaag (7 september 2014), kwam er een bestuursdelegatie van deze scheidsrechtersvereniging West Friesland, die vlak voor de eerste competitie wedstrijd tegen Kreileroord, deze Cup uitreikte aan aanvoerder Ruben Kistemaker. Dit weer in het bijzijn van het volledige elftal, begeleiders en staf die eigenlijk allemaal hun bijdrage hebben geleverd, aldus Dijkstra.

fotograaf: Jotoweb

Op bovenstaande foto (gemaakt door Ton Koek) krijgt DESS 1 aanvoerder Ruben Kistemaker de wisselbeker en grote bos bloemen uitgereikt van COVS Voorzitter Jan Dijkstra (derde van links) en daarna overhandigd COVS bestuurslid Cees Vermeulen (tweede van links) de Fair Play plaquette aan een trotse DESS voorzitter Johnny Jacobs. Hierna kon de wedstrijd tegen Kreileroord beginnen. Gezien de eind uitslag (9-0), heeft deze sportiviteitsbeker het eerste elftal een mooie positieve swing in de goede richting gegeven.

Johnny Jacobs