Nacht van DESS

Genieten!

In een woord genieten, dat was de nacht van Dess met thema Tropical, zowel voor de kinderen als vrijwilligers.

De kinderen (van mini’s tot meiden van MO-17) keken al tijden uit naar de nacht van Dess en eindelijk was het zover. Op 1e pinksterdag werden al snel de tentjes opgezet. De grotere kinderen (JO-14, MO-15) hadden zelf bedacht om met de tenten wat meer afstand te houden van de kleinere kinderen, omdat ze vorig jaar stil moesten zijn voor de kleintjes. Slim opgelost dus.

Nadat de tenten opgezet waren, ging iedereen al snel zijn eigen weg. Op verschillende plekken op het veld ontstonden voetbal wedstrijden en werd de stormbaan druk bezocht. Ook organiseerde Eize een heuse worstelpartij om te bepalen wie de sterkste was en was Lois met wat meiden shirtjes aan het versieren. Voor ieder wat wils dus!

Om 15uur zijn de kinderen in groepjes door het dorp gegaan om opdrachten te doen. Waar je van te voren je afvraagt of het ook leuk genoeg is voor de oudere kinderen, waren deze juist het fanatiekst. Nu hielp het ook al dat zij als eerste opdracht snack eten bij Riet hadden 😋. Uiteindelijk waren de jongens van JO-14 het snelste terug met de juiste oplossing van de rebus: Het is bijna zomerstop veel plezier.
Vervolgens kwam de prijsuitreiking en waar JO-14 vol verwachting op de prijs stond te wachten, bleek dat een onverwachte `tassencontrole’ ervoor had gezorgd dat de prijs, chocolade, naar de kleinste kinderen ging, want de JO-14 had al genoeg etenswaar in de tenten. 😉

Daarna kwamen de volgende vrijwilligers er al aan om de BBQ voor te bereiden. Met broodjes hamburgers, satéstokjes en worsten zaten de kinderen al snel vol en was de bodem voor het avond programma gelegd. Hierin stond de silent disco met mocktails bar op de planning. Jennifer en Jelle hadden mooie sfeervolle bar gemaakt met heerlijke mocktails. De kinderen genoten daarna volop met koptelefoons op van de silent disco. Waar ze verschillende nummers op hadden was de dans toch vaak in dezelfde maat, dat is dan toch weer knap.

Later op de avond zochten steeds meer kinderen de tent op om te gaan slapen. Het was een makkelijke avond, waarbij de enige klacht (tikken op de tent) al snel opgelost werd. De vermoedens van de mannelijke daders bleek namelijk fout en de meiden die het deden, wilden voorkomen dat we de verkeerde kinderen aanspraken, dus liepen al snel naar ons toe om te melden dat zij de veroorzakers waren, ideaal!

De echte fanatiekelingen bleven de hele nacht op en hebben genoten met de nachtwachten bij het kampvuur.
Sommige doken daarna ‘s morgens nog even in bed om wat uurtjes te maken.

Om 9uur stond het ontbijt weer klaar, nadat we eerst een kring hadden gemaakt waarbij de hoepel de kring rond moest gaan en niet mocht vallen, konden we daarna eten en genieten van een heerlijk ontbijt. Vervolgens zijn we om 10uur naar het zwembad gegaan voor een verfrissende duik.

En opeens zit het er dan op, wat was het fantastisch en wat hadden we het getroffen met het weer! Ik wil alle vrijwilligers voor en achter de schermen, bij Dess en bij de opdrachten in het dorp van harte bedanken. Bovenal wil ik Jolanda bedanken, ze heeft het jaren geleden opgezet en dit was haar laatste jaar. Jolanda super bedankt!!