Innamebakken voor plastic petflesjes

Sinds vorig jaar zit er statiegeld op kleine plastic flesjes frisdrank en water. Nu, een half jaar na de invoering, wordt al 80% van alle plastic statiegeldflessen teruggebracht. Een mooie score, maar we zijn ambitieus en halen het liefst nog meer statiegeldflessen terug. Sportlocaties kunnen daar een waardevolle bijdrage aan leveren!

Als enige innamepunt mogen sportlocaties de opbrengst van statiegeldflesjes gebruiken voor hun club. Met het ingezamelde geld kunnen clubs spullen kopen waaraan de vereniging op dat moment behoefte heeft. Denk aan nieuwe ballen, hesjes en andere zaken. Op jaarbasis kunnen deze extra ‘inkomsten’ oplopen. Daarom is het zo interessant hiermee als DESS aan de slag te gaan.

• Gooi voortaan de flesjes in de donatiebak.
  • Neem flessen van thuis mee en doneer ze aan DESS.