Een update over het jeugdvoetbal

Zoals te zien is op de foto’s hieronder was voetballen even niet mogelijk in de afgelopen week. Voor de liefhebbers van kou, sneeuw en ijs was er gelukkig iets anders te doen. Zodra de weersomstandigheden het toelaten beginnen we weer met trainen en de wedstrijden op zaterdag.

Ondertussen heeft de KNVB een aantal scenario’s uitgedacht om nog aan wedstrijden tegen andere clubs toe te komen. Uiteraard zijn zij hierbij gebonden aan de Coronamaatregelen, maar het volgende is besloten:

• Alle competities die zijn gestart dit seizoen in de categorie B (Bij DESS zijn dat alle teams, behalve het eerste herenelftal) worden niet verder uitgespeeld.
  • Zodra de maatregelen het toelaten deelt de KNVB alle teams uit categorie B in in de KNVB Regio Cup. Dit houdt in dat alle teams worden ingedeeld in poules van 4,6 of 8 teams en er afhankelijk van het aantal overgebleven weekenden wedstrijden worden gespeeld in die poule. Het idee hierachter is dat alle teams dicht bij huis wedstrijden spelen.
  • Als bekend is wanneer er weer wedstrijden mogen worden gespeeld, start er eerst een ‘voorbereidingsperiode’, zodat teams qua conditie/trainingsintensiteit kunnen toewerken naar het spelen van wedstrijden. Bij jeugdteams zal deze periode 2 a 3 weken duren, bij volwassenen 4 a 5 weken.

Als het aan de KNVB ligt, worden er dus nog zoveel mogelijk wedstrijden gevoetbald dit seizoen. Tot die tijd gaan we doordeweeks met de jeugd verder met de trainingen en op zaterdag met de mixwedstrijden.

In onderstaande link staat het complete plan van de KNVB uitgewerkt:

Bij de jongste jeugdteams hebben we inmiddels wat wisselingen doorgevoerd bij de JO9 en de JO11. De JO11 had wat weinig spelers over, dus dat teams is aangevuld met de oudste spelers uit de JO9. Om dat team weer op peil te krijgen, zijn we afhankelijk van nieuwe leden. In de loop van het seizoen zijn er een aantal jongens bijgekomen. Doordat zij allemaal nog jong zijn gaat de JO9 vanaf nu verder als JO8, zodat ze tegenstanders krijgen die even oud zijn als zij.

De jongens zijn echter niet de enige nieuwelingen bij de JO8. Onder leiding van Lois en Alexandra trainen er elke woensdag van 17.15 tot 18.00 uur een team met jonge talenten. Dit zijn dit seizoen opvallend veel meiden. De meiden die oud genoeg zijn, zijn doorgeschoven naar de JO8. Je bent dus al snel oud genoeg om te komen voetballen. Ben je 4 of 5 jaar oud en wil je ook voetballen? Kom dan gewoon langs op woensdag van 17.15 tot 18.00 uur.

Screenshot 2021-02-16 at 19.46.49

Screenshot 2021-02-16 at 19.44.31 Screenshot 2021-02-16 at 19.44.44