DESS VR1

Tijd voor een update van DESS VR1. Sinds de winterstop zijn we al een tijdje bezig met wedstrijden spelen en er worden wisselende resultaten behaald. Sinds het vorige verslag (wat al een flinke tijd geleden is) zijn er 7 competitiewedstrijden gespeeld. 3 werden er gewonnen, 1 gelijk gespeeld en 3 verloren.

Deze serie begon thuis tegen Always Forward. Het werd tijd dat we weer eens zouden winnen en daar hadden we wat versterking voor gehaald. Bente had haar handschoenen afgestoft om te gaan keepen en er waren 4 spelers van de MO17 die kwamen helpen. We kwamen 0-1 achter, maar in de rust hadden we niet het idee dat we kansloos waren. Bente keepte namelijk erg goed, we hadden de nodige kansen gekregen en het was eigenlijk wachten op een doelpunt voor ons. Nadat we de nodige kansen hadden gekregen, nam Lois een corner. Invaller Maria kopte deze corner met een mooie boog over de keeper en we stonden dus weer gelijk.
Hierna was het de beurt aan debutant Chloë, die na een misverstand bij de verdedigers van Always Forward op de keeper af rende, heel rustig bleef en de bal langs de keeper in de hoek schoof. Dit bleek de winnende goal te zijn, dus de punten bleven in Benningbroek.

Winkel was de volgende tegenstander en de onderste ploeg op de ranglijst. Hoewel wij ook niet bijzonder hoog staan, was het verschil erg groot. Winkel kreeg geen kans en wij wonnen heel simpel met 4-0. Een paar weken later trok Winkel zich echter terug uit de competitie, waardoor we deze punten weer kwijt waren en wij zelf de onderste ploeg op de ranglijst waren!

Spirit en RKEDO waren de volgende tegenstanders. Beide wedstrijden verloren we. Tegen Spirit waren er nog wel wat kansen, maar RKEDO was gewoon te goed op dit moment. Tijdens de wedstrijd tegen Spirit werd door de meiden afscheid genomen van Marco en Mireille die 6,5 jaar getraind en gecoacht hebben en werden getrakteerd op een VIP-behandeling tijdens en na de wedstrijd.

Zouaven-thuis was weer een wedstrijd waarin we punten zouden kunnen halen. Het werd een fantastische wedstrijd om te zien vanaf de kant. De eerste helft door soepele combinaties, mooie één-tweetjes en mooie doelpunten. 3-1 was dan ook een verdiende ruststand. Na rust maakte Iris er nog 1-4 van, maar had Zouaven er een schepje bovenop gedaan. In plaats van lekker overspelen en rust aan de bal werd het een wedstrijd waarin keihard gewerkt moest worden om de overwinning over de streep te trekken. Zouaven kwam terug tot 4-3, maar met z’n allen hielden we het vol.

Na een 0-4 nederlaag tegen Enkhuizen VR1, kwam daarna de wedstrijd tegen Enkhuizen VR2. Na 20 minuten stonden we voor door een penalty van Esmee en een knal van Amber, maar toch stonden we bij rust 3-2 achter. Na rust maakte Fleur er na een mooie pass van Yulia, een lange dribbel en een schot in de hoek 3-3 van.

Hierna volgden nog twee wedstrijden tegen concurrenten: DWB-thuis en Always Forward-uit. Tegen DWB kwamen we weer 2-0 voor (doelpunten Esmee en Iris, assists Karlijn en Amber) en uiteindelijk 2-3 achter. Waar we vorige week nog de 3-3 wisten te maken, lukte dat nu niet. Ondanks dat Angelique ons met heel wat goede reddingen in de wedstrijd hield, werd ze toch nog een keer geklopt door DWB. 2-3 verloren dus, terwijl we echt wel hard gewerkt hadden en veel dingen goed deden.

Always Forward-uit was voorlopig de laatste wedstrijd tegen een van de ploegen die (net als wij) niet zo hoog op de ranglijst staan. Doordat Winkel zich heeft teruggetrokken, stonden we voor deze wedstrijd zelfs op de 11e en laatste plaats. Daar moest iets aan gebeuren.

Met een ietwat aangepaste opstelling (op advies van één van de spelers) begonnen we aan de wedstrijd en leken we iets beter dan Always Forward. Na een half uur schoot Iris de bal netjes hoog in de kruising en niet veel later maakte Esmee er 0-2 van. In de rust werden “de puntjes op de i gezet.” Esmee maakte de 0-3 en Amber ook nog de 0-4, dus we haalden helemaal terecht een mooie overwinning.

We staan inmiddels niet meer onderaan de ranglijst (nu 8e plek), hebben in de winterstop gezellig samen gegeten bij DESS met een spelletjesavond erachteraan en kijken vol enthousiasme naar de komende wedstrijden.

Kom vooral eens kijken op zondag, want er je ziet vaak mooie, vreemde, en/of gezellige dingen op het veld. Bovendien is het altijd leuk langs de lijn met een kopje koffie. Tot zondag!