DESS MO17: We zijn halverwege het seizoen.

Wat hebben we allemaal meegemaakt dit seizoen tot nu toe? Als je alle gebeurtenissen op een rijtje zet valt er iets op. We zijn goed in voetballen, maar ook in eten. Een aantal gebeurtenissen op een rijtje:

• We zijn voor het eerste jaar MO17 dit seizoen.
  • Ook dit seizoen maakt er voor iedere thuiswedstrijd iemand taart of cake.
  • Helemaal aan het begin van het seizoen speelden we een toernooi bij VVS. In het stralende zonnetje wonnen we de eerste prijs: Hamburgers voor het hele team!
  • In de eerste poule van dit seizoen begonnen we heel goed, maar zakten we aan het eind iets weg op de ranglijst. We werden uiteindelijk 5e van de 8 teams.
  • De grootste overwinning van het seizoen zat in deze poule: DESS – Always Forward 11-0!
  • In de tweede poule troffen we dezelfde tegenstanders als in de eerste poule. Alleen was Always Forward MO17-3 vervangen door Always Forward MO17-2.
  • Op een vrije zaterdag werd er besloten dat er een spelletjesmiddag werd gehouden. Allemaal een chippie en wat drinken mee en 30 Seconds spelen. Ook de muziekkennis werd nog getest.
  • De wedstrijd tegen Enkhuizen speelden we op dinsdagavond om 19.00 uur. Wat doe je dan met het avondeten? Jasmijn wist daar wel raad mee. Ze trakteerde ons op broodjes knakworst en 2 verschillende soorten soep. Op deze brandstof wonnen we de wedstrijd met 2-0.
  • 2 weken later moesten we om 16.45 uur de uitwedstrijd tegen Always Forward spelen. Wat doe je dan met het avondeten? Na de wedstrijd allemaal patat en een burger bij de Mac.
  • Zoals elk seizoen werd ook nu Sinterklaas gevierd. Allemaal een cadeautje voor een ander gehaald, pepernoten, chips en taart erbij en je hebt een leuke avond bij Tara in de kantine.
  • Ondanks dat we bij dezelfde tegenstanders in de poule zaten, presteerden we toch een stuk beter. Nu werden we 3e van de 8 teams en hadden we maar 3 punten minder dan de kampioen.
  • Om af te sluiten met het hoofdonderwerp: Het kerstdiner wordt op dit moment gepland, dus ook in de winterstop wordt er gegeten door dit team.

Voor wie denkt dat er echt alleen maar gegeten word moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat het niet om het eten gaat, maar om de gezelligheid. Die gezelligheid zit volop in deze groep. Iedereen hoort erbij en iedereen mag zijn hoe ie wil. Het is ook niet voor niks dat dit team al jaren bij elkaar is en er eigenlijk nooit gedoe of gezeur is op trainingen en bij wedstrijden. Als je het ergens niet mee eens bent, dan regel je dat op een normale manier en is het zo weer opgelost. Ondertussen vergeten we niet dat we een voetbalteam zijn en geen gezelligheidsclubje. De trainingen worden goed bezocht en in de wedstrijden is te zien dat iedereen steeds beter word.

Hieronder het seizoen in cijfers. Een speciale vermelding voor Maria. Ze heeft dit seizoen ALLE trainingen meegedaan. Gaat ze dat volhouden de rest van het seizoen……?

Er is 31x getraind en er zijn 15 wedstrijden gespeeld (1 oefenwedstrijd, 1 toernooi en 12 competitiewedstrijden).

Naam: Aantal keer getraind Afbericht gegeven Geen afbericht Wedstrijden gespeeld Doelpunten Assists
Maria 31 15 17 8
Jasmijn 28 3 15 6 6
Inge 25 6 13 2 3