DESS MO15 – Winkel MO15-2: 4-0

Normaal wordt het richting het eind van de eerste seizoenshelft bijna kerst. Rond die tijd hoor je dan ook vaak kerstliedjes, iets waar ik zelf helemaal niks mee heb, maar rond de kerst hoort het er nu eenmaal bij. Je hebt echter ook groepen die al maanden van tevoren naar de kerst uitkijken…..

Om 11.30 stond de wedstrijd tegen Winkel MO15-2 op het programma. Na de 7-2 overwinning van vorige week waren we van plan dit een mooi vervolg te geven. Om 10.30 verzamelden we in de bestuurskamer. Inge en Noa hadden een cake gebakken, dus aan de voorbereiding zou het niet liggen. Inge vraagt me met hoeveel personen we zijn, zodat ze de cake eerlijk kan verdelen. Het antwoord was: 16 personen. Hierop snijdt ze de cake in 10 stukken….. Met een grote glimlach haalt ze een tweede cake uit haar tas en geeft ook de rest een stuk.

Nu zijn er mensen die zich afvragen waarom we cake eten voor de wedstrijd. Daar zijn meerdere redenen voor:

• Met z’n allen cake eten is gezellig.
  • Cake/koek/taart is lekker.
  • De meiden kunnen erg lekker bakken, dus maakt de coach daar graag gebruik van.
  • Mochten er spelers zijn die hun ontbijt zijn vergeten, krijgen ze in ieder geval iets binnen.
  • De belangrijkste reden: Het moment dat de we met z’n allen tegelijk cake eten, is het enige moment dat het even stil is.

Die stilte is iets waarvan je als coach van een meidenteam moet genieten. Het zijn zeldzame momenten. Deze keer zat het er echter niet in. Dit team blijkt namelijk zo’n groep te zijn die al maanden van tevoren kerstliedjes draait. Tijdens de stilte van het cake eten kreeg Mariah Carey het voor elkaar om alle rust te verstoren. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de zin: “All I want for Christmas is joooooooooooooooeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!”, gezongen door een groep meiden die hun mond vol hebben, alle stilte verpulverd!

Gelukkig hoorden de meiden daarna wel wat de bedoeling was vandaag en speelden ze een heel goeie eerste helft. Winkel kreeg totaal geen kans en wij tikten de bal lekker rond. Na 1 minuut schoot Manouk de bal goed naar voren en kon Maria via de paal de 1-0 maken. Daarna draaide Jasmijn zich vrij en schoot de 2-0 binnen. De 3-0 was weer van Maria, waarna Jasmijn ook haar tweede goal maakte. Met een 4-0 stand en een goed gevoel gingen we de rust in.

Na rust liep het niet meer. Winkel kreeg nog steeds geen kansen, mede doordat Phiene een hele goeie wedstrijd speelde, maar wij speelden een stuk minder. We wilden wel, maar het lukte niet. De kansen die we nog kregen wilden er niet in, dus bleef het bij 4-0. Met een iets minder goed gevoel kwamen we bij elkaar en de conclusie was dat het best goed gaat met ons team als we al ontevreden zijn bij een 4-0 overwinning. Daarna gingen de meiden snel naar de kleedkamer waar Mariah Carey en de andere kerstartiesten weer op vol volume werden aangezet.

Groeten van Jelle