DESS MO13 – KSV MO13: 8-0

We zijn deze competitie begonnen met een overwinning, maar verloren daarna twee keer. Hierdoor staan we op de ranglijst na de winterstop niet zo heel hoog, maar er zijn nog wedstrijden genoeg om weer omhoog te klimmen. Vandaag hadden we zo’n kans, want ook KSV had 1x gewonnen en 2x verloren. We begonnen in de volgende opstelling:

Tara
Noelle Inge Femke
Sterre
 Luna  Noa
 Jasmijn
 Julia Esmee

Emma en Kaya begonnen als wissel, Tess had vandaag andere bezigheden.

We begonnen met de wind schuin tegen en zagen al snel dat KSV veel kleine spelers hadden. Dat zegt op zich niks, want ook bij ons lopen wat kleine spelers en die zijn zeker niet minder dan onze grote spelers. Een paar grote spelers erbij is echter wel lekker om af en toe een bal flink ver weg knallen of een nette beuk uit te delen.

Eén van onze grote spelers is Esmee en die had er zin in vandaag. Normaal loopt ze op het middenveld en doet ze daar haar best, maar vandaag mocht ze het een keer voorin proberen. In de rust stond het 2-0 voor ons en had Esmee 2x gescoord. Een derde poging belandde op de paal. Verder hield de KSV-keeper nog een aantal ballen tegen van Maria en Julia en had onze keeper alleen een keer de bal geraakt bij het oprapen na een achterbal.

In de tweede helft was ik als coach erg benieuwd hoe de wedstrijd verder zou verlopen. Zouden we inzakken en het een beetje laten gaan of gingen we vol door en maakten we er wat moois van?

Gelukkig bleek het het laatste te zijn. Noa nam de keepershandschoenen van Tara over (en ook zij had letterlijk niets te doen), Esmee schoot er nog 3 in, Jasmijn maakte er 2, maar de mooiste was van Kaya. Na een mislukte uittrap van de keeper schoot ze de bal in 1x met een mooie boog van ruim 25 meter over de keeper in het doel. Het eindigde in 8-0 voor ons en dat was een mooie foto waard:

Screenshot 2020-03-03 at 23.02.26