DESS MO13 – KGB MO13

We zijn best lekker bezig dit seizoen en stonden voor deze wedstrijd op een mooie 5e plaats op de ranglijst met 10 punten na 6 wedstrijden. Je hebt echter altijd baas boven baas. KGB had voor deze wedstrijd al 21 punten na 7 wedstrijden. Alles gewonnen dus en al 48 doelpunten gemaakt en pas 3 tegendoelpunten. Dit zou dus weleens een lastig potje kunnen worden.

We begonnen in de volgende opstelling:

Tess
Noelle Inge Femke
Sterre
Inge
Luna Noa
Kaya
Julia Jasmijn

Wissels: Emma, Tara, Maria.

Het eerste kwartier ging het spel gelijk op. KGB viel soms aan, maar kreeg geen echte kansen. De verdediging had alles onder controle, het middenveld hielp daar goed bij en de aanval werkte hard om de bal voorin te houden. Na wat kansen voor ons die er niet in gingen, zette Esmee het op een lopen en schoot via een been van KGB de bal het doel in. KGB had dus weer een zeldzaam tegendoelpunt gekregen en wij stonden 1-0 voor. Helaas hielden we dit niet vol tot de rust, maar 1-1 was een prima stand.
In de rust waren de meiden terecht trots op zichzelf en gingen we vol goede moed de tweede helft in. We streden voor wat we waard waren en bleven kansjes krijgen, maar ook KGB werd langzaam wat sterker. 5 minuten voor tijd scoorde KGB de 1-2 en even later zelfs 1-3.

Toen de scheidsrechter de wedstrijd beëindigde, hoorden en zagen we grote blijdschap en opluchting bij alle KGB-spelers. Ze hadden tot nu toe alles gewonnen, maar waren in de rust toch wel bezorgd over deze wedstrijd. Het ging voor hen niet makkelijk en ze moesten erg hard werken voor de overwinning. Dat zij uiteindelijk toch wonnen is jammer voor ons, maar dat ze er zo ontzettend blij mee waren is een enorm compliment voor het goede voetballen en de fantastische inzet die de meiden hebben laten zien. Zaterdag spelen we uit tegen FC Medemblik. We hebben er nu al weer zin in!