DESS – ALC/Twisk 35+

Nieuws van de DESS Veteranen 35plus

Dit is een nieuw team dit seizoen. Na afloop van de voetbalweek is na druk netwerken, onderhandelen, appen en leuren een flinke groep spelers bij elkaar gebracht die op zondag met z’n allen de strijd aan gaan. De leeftijd varieert van onder de 30 tot boven de 60. Gemiddeld in ieder geval boven de 35.
De trainingen op woensdagavond worden steevast zeer goed bezocht. Trainden we 3 seizoenen terug nog met 6 man, tegenwoordig zijn het er soms bijna 20! Lekker voetballen, lachen en conditie op doen.

Zondag 29 september stond de eerste wedstrijd op het programma tegen het combinatieteam van ALC en Twisk. Over een weer bekende gezichten en de eerste derby van het seizoen. Op voorhand bleek het nog een klus om van een groep van 29 spelers er 11 op het veld te krijgen. Gelukkig was Jitse bereid om ons te komen versterken waardoor er 2 wissels waren.

Na de aftrap bleek al snel dat de spelers van DESS wat fitter waren en gemiddeld ook wat slanker ;-). De druk stond vol op de ketel bij de tegenstander en met het nodige combinatiespel wist DESS er 3 in te leggen voor de rust. Het heeft de eerste helft alleen maar geregend maar ondanks het slechte weer stond er een flinke supportersschare.
De tweede helft kregen zijn een hele andere pot te zien. De tegenstander had was aanpassingen doorgevoerd en DESS wist daar niet goed op te reageren. Nu stond DESS onder druk en na 20 minuten scoorde Jacob helaas in eigen doel. Daardoor was er nog meer onrust en was het alle hens aan dek. Vlak na de eerste viel ook de tweede voor ALC/Twisk uit een vrije trap. Vervolgens bleven ze aandringen maar wisten we er toch wat beter mee om te gaan. Uiteindelijk maakte we vlak voor tijd de 4-2 waarna de scheidsrechter het mooi geweest vond.

Na de wedstijd waren de ramen van de kantine al snel beslagen door het enorme feest wat er losbarstte. Het bier stond al snel op tafel, Jenny stond spontaan met gebak klaar en ondertussen werd er genoten van een modeshow waar Victoria’s Secret nog wat van kan leren. En dat allemaal voor 12 uur in de ochtend! Wil je dat ook eens meemaken? Zorg dan dat je eerst komende wedstrijd komt kijken.

Doepunten makers: Erik, Arnold, Jacob (ed), Vincent