DESS 35+ – VVS 35+

Het mooie van de poule waarin gespeeld wordt is dat er heel veel tegenstanders uit de buurt komen. Dit keer kwamen de gasten uit Spanbroek en liepen er wederom de nodige bekende gezichten in het veld. Een team met voetballend vermogen aangezien ze ongeveer op dezelfde plek als staan in de ranglijst.

Met ruim genoeg spelers begonnen er zich 15 man om te kleden. Bas had dit keer de was gedaan en die had er echt werk van gemaakt. De zweetgeur was eruit maar de vlekken zaten er nog in ;-). Gelukkig herkende iedereen daardoor snel welk shirt hij aan moest trekken dus eigenlijk heel slim gedaan!

Om 9.45 uur werd er afgetrapt waarna beide elftallen elkaar op het middenveld bestreden. VVS kwam er niet doorheen maar ook DESS had moeite het gat in de verdediging te vinden. Verdedigend stond het als een huis maar de aanvallen kwamen moeilijk op gang en verdedigend vielen er grote gaten. Toch was het DESS die op een 1-0 voorsprong kwam na een geplaatste kopbal van Rene Aay. VVS begon het wat meer fysiek op te zoeken en daar kozen ze net de verkeerde speler voor uit. Nadat de eerste VVS –er met zijn volle gewicht tegen Thijs was aangelopen en vervolgens over de omheining in de bosjes in was gestuiterd kwam er een tweede Spanbroeker om het nog eens over te doen. Ook deze man hebben ze een uur moeten zoeken. Het bleek dat hij de Koeientuin ingeslingerd was. Vervolgens gooide ze de handdoek met de opmerking “ben jij van beton ofzo?”. Overigens gaf Thijs na deze tweede schouderduw een schitterende voorzet die uit de handen van de keeper glipte en voor de voeten van Vincent viel. 2-0! Uiteindelijk wist ook VVS te scoren en met een 2-1 voorsprong werd de thee gedronken.

Na de rust hetzelfde spelbeeld. Een slag op het middenveld met zo nu en dan een uitbraak. Uiteindelijk was het DESS die de wedstrijd op slot gooide nadat Vincent een prachtige voorzet op Jelle wilde geven en zijn bal fraai over de keeper het doel in zag vliegen. 3-1. De wedstrijd eindigde vervolgens nog wat grimmig nadat de ex-schoonvader van René besloot dat hij nog even revanche moest nemen op hem. Vermoedelijk had René zijn koelkast te vaak leeg gedronken ….

René Smit, Bas en Vincent gingen er vervolgens vlot vandoor om te gaan darten kijken in Amsterdam en de rest dook snel de kantine in!

De afterparty in de kantine was vervolgens weer van hoge kwaliteit met een mooi gelijkspel van het tweede en de eerste overwinning van het eerste!

Bijzonderheden:

• Bas hoeft voorlopig niet meer te wassen
  • Jelle heeft voor het eerst wissel gestaan
  • Jan Korver speelt met liespijn net zo lekker als zonder
  • Ook om 9.45 uur staat er gewoon publiek langs de lijn.

13 Punten uit 5 wedstrijden! Klasse mannen

IMG-20191103-WA0014 IMG-20191103-WA0027