Oudesluis 1 – DESS 1

DESS 1 schiet net mis

DESS 1- oude sluis
het is feest bij dess 1 want onze arthuur admiraal is jarig en hij is gekomen voor een goede pot. de toekomstig vader staat in de basis voorin samen met juun(junior karel) en yoki damasco. na de bijna twee dagen reizen naar oude sluis begint dess aan de wedstrijd.  dess een kom 0-1 voor door sterk spel. een prachtig doelpunt van Jimi koomen. Echter komen ze in problemen door verzaking. er worden nog wat acties ondernomen maar het mocht geen profeit geven.
‘trek je kleding aan en ga jij ff spelen’ zegt junior karel in de rust tegen de geblesseerde bank hangers. hij had last van zijn enkels en kan zichzelf bijna als deelnemer van de bank benoemen. in de rust wordt jelle kleinsma verwisseld door Reinier de groot. dess zakt wat in en geeft tevergeefs wat  ruimte aan oudesluis. hierdoor wordt de 1-1 weggegeven. in de hitte van de strijd ontstaat er een echt duwel. dess moet alle kracht uit trekken. in de 73 minuut wordt admiraal gewisseld voor nick van diepen. DESS breekt uit jimi loopt uit met yoki vlak achter hem. dit keer niet roekeloos naar voren geschoten geeft hij de bal af. yoki loopt door. yoki zit het doel. hij scoort!!! met trots komt dess 1 op 1-2 voor. nog zo’n 10 minuten te gaande laatste wissel wordt ingezet waarbij stein op den kelder wordt bedankt voor zijn diensten en lars dol met nummer 10 het veld in hobbelt. als dat maar goed gaat. nog vijf minuten en langs de kant staan de supporters met zenuwen te kijken. assistent coach en revaliderende keeper sjoerd beuker staat van angst te piesen in de bosjes. paniek achter in, er wordt een tegenstander door gelaten. we staan 2-2. nog 2 minuten over met wat blessure tijd en dess krijg een corner. hij wordt terug gelegt naar jimi die met volle overtuiging op doel schiet. mis!! na veel tijd rekken van oudesluis krijgen ze nog een vrijetrap die nergens tot leid. de scheids fluit af en de wedstrijd eindigt in 2-2.