Bekerwedstrijden DESS MO13

Hoewel het team grotendeels hetzelfde is gebleven, waren er toch wat veranderingen dit seizoen. Trainer/coach Jolanda heeft een stapje achteruit gedaan, trainer/coach Jelle is nieuw en Jasmijn en Esmee zijn een beetje nieuw. Vorig jaar vielen ze regelmatig in, nu spelen ze elke week in dit team. Gelukkig zijn de overige 13 spelers wel hetzelfde en is Lois als coach nog steeds betrokken bij het team. Ook Barry is weer zeer regelmatig langs de lijn te bewonderen, dus alles is aanwezig om er weer een succes van te maken dit seizoen.

We begonnen onze bekerwedstrijden met een uitwedstrijd tegen DTS. In een opstelling met een paar spelers op een nieuwe positie en een tegenstander waar een aantal behoorlijk grote, sterke meiden rondliepen, konden we toch goed tegenstand bieden aan DTS. Met een 1-0 achterstand gingen we de kleedkamer in. In de tweede helft speelden we met een andere keeper. Tess ging voetballen, maar wie gaat er dan op doel? Toen niemand vrijwillig op doel wilde, werd via het altijd eerlijke “getal onder de 10” besloten wie er zou gaan keepen. Julia bleek de gelukkige en ze hield er nog een aantal moeilijke ballen uit. 5x Was ze kansloos bij de harde schoten van DTS, dus eindigde de wedstrijd in een 6-0 nederlaag. We waren nog een aantal keer dicht bij een doelpunt, maar het doelpunt van Noelle werd (terecht) afgekeurd en Jasmijn had de pech dat haar schoten steeds werden tegengehouden. Voor een eerste wedstrijd werd er echter prima overgespeeld, hebben de meiden aan de nieuwe coach kunnen laten zien wat ze kunnen en gaan we lekker verder met wat we vandaag hebben opgestoken van deze wedstrijd. Bovendien was het hartstikke mooi weer en heel erg gezellig. Wat wil je nog meer!

De tweede wedstrijd begonnen we met koffie/limonade en door Lois gemaakte cake voor alle spelers en hun ouders. Na de gezelligheid en het omkleden hoorden de spelers en de ouders wat we tot nu toe hebben geoefend op de training, in welke opstelling we zouden gaan spelen en wat ons plan voor vandaag was. Tegenstander LSVV was een aardige ploeg met vriendelijke coaches en van ongeveer hetzelfde niveau als wij. Voor de rust kwamen we wel bij hun doel, maar scoren lukte niet. In de rust gaven de meiden zelf al het goede antwoord waarom het niet lukte: we schoten veel te weinig op doel! De oplossing was vrij simpel: vaker schieten.
Esmee had dit goed onthouden en schoot binnen 5 minuten van zo’n 30 meter de bal met een mooie boog over de keeper heen. Maria en Jasmijn waren ook volop bezig met schieten, maar een doelpunt zat er helaas niet in voor deze twee. Julia kreeg het wel voor elkaar. Ze onderschepte de bal, dribbelde richting doel en schoot hem netjes in de hoek. 2-0!
LSVV maakte het nog even spannend door de 2-1 te maken, maar door goed verdedigen met z’n allen wonnen we deze wedstrijd uiteindelijk.

De laatste wedstrijd was tegen KSV. Al om 8.00 uur stonden we klaar om te vertrekken. Dat is natuurlijk veel te vroeg om ook nog aan de wastas te denken. Iets later dan gepland begonnen we aan de wedstrijd. Na 5 minuten stonden we al 2-0 achter, maar Julia maakte er voor rust nog 2-1 van. Uiteindelijk werd het 4-1 en moesten we toegeven dat KSV gewoon beter was dan wij.
Na deze 3 bekerwedstrijden kunnen we verder met de competitiewedstrijden. Wij zijn er klaar voor!

Groeten van Jelle