Always Forward MO11 – DESS MO11

Voor de eerste wedstrijd van het seizoen moesten we om 8.45 uur op het veld staan bij Always Forward. Ondanks dat dit vroeg was (vooral voor de coach), waren de meiden enthousiast om weer lekker te voetballen. Het toernooi van de week ervoor ging al er goed, daar waren we 2e geworden. Voor Jaylin, Miley en Raysa was het de eerste echte wedstrijd die ze zouden spelen, dus voor de wedstrijd werden de laatste dingetjes nog uitgelegd en toen waren ze er klaar voor.

Al snel bleek dat wij een stuk beter waren dan de tegenstander. Door de goede combinaties tussen Loïs en Rahaf waren we veel aan de bal. Het duurde niet lang voordat Emily het eerste doelpunt hard in de hoek schoot, waarmee het scoren begonnen was. Het ging zo goed dat we met de rust 0-8 voor stonden. Fiene, die op doel stond, had geen bal aangeraakt en wilde daardoor graag voetballen in de tweede helft.

Aan het begin van de tweede helft kreeg de tegenpartij een aantal kansen, maar gelukkig stond Jaylin deze goed tegen te houden als keeper. In het veld deed Jolien goed haar best, wist Miley steeds beter wat ze moest doen en was Fiene hard aan het werk. Naarmate de tweede helft vorderde, begonnen de meiden weer met scoren en vlogen er nog zes doelpunten in. We eindigden onze eerste wedstrijd met een 0-14 overwinning!

Om de doelpuntenmakers even kort op te noemen: Loïs 6 (met een zuivere hattrick!), Rahaf 4, Emily 2, Jinte 1, en Raysa 1. Ja, dat hoort u goed. Raysa heeft in haar eerste echte wedstrijd een mooi doelpunt gescoord! De uitslag en het doelpunt van Raysa vonden de meiden en de coach een goede reden om taart de eten, dus dat gebeurt volgende week bij onze thuiswedstrijd tegen s.v. Enkhuizen.

Groeten van een trotse coach