DESS MO17

We zijn begonnen aan de derde en laatste poule van dit seizoen. Deze poule duurt een half jaar, dus tot en met het einde van dit seizoen. We spelen tegen een aantal bekende tegenstanders en een aantal nieuwe ploegen. De eerste tegenstander was een bekende. Van VVW hebben we eerder dit seizoen met 5-2 verloren. We konden dus meteen aan de bak.

Nou hebben wij nogal eens de gewoonte om slap aan de wedstrijd te beginnen. Te vaak staan we binnen 5 minuten met 1-0 achter en moeten dan hard werken om dat weer goed te maken. Vandaag was het compleet anders: vanaf de aftrap schoot Jasmijn op aangeven van Maria de 1-0 binnen en 3 minuten later schoot Julia (weer op aangeven van Maria) de 2-0 in het doel. Dat is toch even wat anders dan terug moeten komen van een achterstand. Eerlijk gezegd voelde dit ook een stuk lekkerder de rest van de wedstrijd.
De rest van de eerste helft had VVW veel de bal, maar geen kansen en kregen wij nog wat kleine mogelijkheden. Vlak voor rust kwam VVW terug tot 2-1.

In de rust spraken we af iets rustiger te zijn als we de bal hebben en beter te kijken wie er vrij staat. Ook werd nog even benadrukt dat we met z’n allen “echt” moeten verdedigen. Je kan met je tegenstander meelopen, maar dat heeft maar een beetje zin. Je kan ook echt proberen de bal af te pakken en het de tegenstander echt moeilijk te maken. Zowel het beter overspelen als het “echt” verdedigen was goed te zien in de tweede helft. Wij kregen wat meer kansen, VVW kreeg geen kansen meer. In de laatste minuut leidde een combinatie die liep van Noa naar Maria en naar Lianne tot een mooie pass op Chloe, die de bal hard achter de VVW-keeper knalde. 3-1 gewonnen van een ploeg waar we eerder van verloren. Goede start van deze poule!

Hierna volgden twee wedstrijden die de coach miste. Iets met ziek, zwak en zeer. Als trainer en coach denk je dan toch even aan je team. Er moeten natuurlijk wel trainingen komen en ook op zaterdag is er iemand nodig die de opstelling maakt en de leiding neemt. De eerste vader die ik vroeg wilde meteen alles van mij overnemen, zodat ik me op herstellen kon richten. Vader twee voegde zich daar meteen bij en samen hebben ze alles overgenomen en hoefde ik me nergens zorgen over te maken. Echt heel erg fijn dat er mensen voor je klaar staan op het moment dat je zelf alleen maar druk bent met beter worden.

Onder de invalcoaches werd de wedstrijd tegen Schagen United met 3-1 verloren. Maria maakte het doelpunt. Er was waarschijnlijk ook iemand die de assist gaf, maar na lang speurwerk heeft diegene zich nog niet gemeld.
De tweede wedstrijd was tegen Winkel. Door zieken bij Winkel en ook bij DESS werd er 9 tegen 9 gespeeld ipv 11 tegen 11. De wedstrijd werd door assists van Lianne en Jasmijn en twee doelpunten van Maria met 2-0 gewonnen. Nul tegendoelpunten wil ongetwijfeld zeggen dat de verdediging en de keeper ook een goede wedstrijd gespeeld hebben.

Hoewel ik er dus zelf niet bij was, kreeg ik van deze laatste wedstrijd toch best veel mee. Aan het eind van de middag kreeg ik een filmpje toegestuurd waarin vooraf wat vragen werden gesteld aan spelers (Er werd gezegd dat we gingen winnen), beelden van de wedstrijd (gefilmd vanaf de reservebank), een interview in de rust, een doelpunt op beeld en een analyse van de tegenstander na de wedstrijd (ze waren niet zo aardig). Dat er zoveel tijd en moeite aan is besteed waardeer ik echt enorm. Heel leuk gedaan.

Als toeschouwer zag ik de wedstrijd van afgelopen zaterdag eindigen in een 2-2 gelijkspel. Maria scoorde na een mooi balletje tussendoor van Julia en invaller Anna-Roos maakte na gerommel voor het doel ook een doelpunt. Vlak voor tijd maakte KGB de 2-2, dat was een kleine tegenvaller, maar gezien de hele wedstrijd is er hard gewerkt voor dit punt. De invalcoaches hebben nu dus alle smaken gehad: winnen, verliezen en gelijkspelen. Volgende week een vrije zaterdag en daarna kijken wat er verder gaat gebeuren in deze poule. Voorlopig staan we na 4 wedstrijden met 7 punten op de eerste plaats. Een goed begin dus.