Hauwert VR1 – DESS VR1

Een wisseling van de wacht: coaches Marco en Mireille zijn na zo’n 6,5 seizoenen gestopt bij dit team. Alle tijd die ze erin hebben gestoken en de inzet die ze getoond hebben, zullen de dames niet snel vergeten. Zeker het behaalde kampioenschap van afgelopen seizoen is een mooie herinnering voor later.

Het seizoen loopt ondertussen gewoon door en Dave en Jelle nemen de taken over. Hun eerste wedstrijd was meteen tegen hoogvlieger Hauwert. Bij Hauwert verloopt het seizoen prima. Ze staan constant bovenin en winnen hun wedstrijden door goede combinaties en een goede verdediging. Hoe weten we dit allemaal? Bij Hauwert spelen een heel aantal oud-DESS’ers, dus dat praat makkelijk bij na de wedstrijd.

Het zou dus zwaar, zo niet onmogelijk zijn om te winnen in Hauwert, maar we gingen het och proberen. Met een iets aangepaste opstelling en Fleur Swier als invaller begonnen we vol goede moed aan de wedstrijd. Al na een paar minuten ging Iris achter een diepe bal aan, liep Fleur goed mee en speelden deze twee meiden de aanval goed uit, waardoor Fleur de bal in een leeg doel kon schuiven. 0-1 voor ons!

Na 10 minuten spelen kwam een diepe bal van Karlijn bij Esmee terecht. Zij sprintte richting de keeper van Hauwert, liep er omheen en scoorde: 0-2 voor ons!

Dit was een fantastisch begin. Hauwert had hier niet op gerekend en ging meteen wat spelers van positie wisselen, omdat ze zagen dat DESS niet zomaar te verslaan was. Buiten de twee doelpunten om, speelden we namelijk ook echt goed. De verdediging ging er vol voor, Amy stond daarachter goed te keepen, het middenveld hielp elkaar en de spitsen joegen de verdedigers van Hauwert constant op.

Helaas hielden we dit niet de hele eerste helft vol. Bij rust stond het 2-2 en in de kleedkamer werden wat vragen gesteld over de taken van een aantal posities. Na wat verduidelijking gingen we ervoor om de wedstrijd tot een goed einde te brengen.

Binnen een minuut was het echter al 3-2 voor Hauwert en niet veel later zelfs 4-2. Je zag langzaam de krachten wegvloeien en de nieuwe coaches keken elkaar aan: “Als dit maar geen enorme afstraffing word….”

Gelukkig herstelden we ons prima. In de volgende 20 minuten van de wedstrijd kreeg Hauwert niet heel veel kansen en kwamen wij er een aantal keren goed door. Amber was een paar keer dichtbij een doelpunt, Fleur liep zomaar 3 man van Hauwert voorbij, maar scoorde helaas niet en Iris en Esmee kregen een kans. Ondanks het goede spel kwamen er geen doelpunten bij. In de laatste 10 minuten was het echt op. Hauwert maakte nog 3 doelpunten, waardoor er toch een grote uitslag op het scorebord stond. 7-2 ziet eruit alsof je helemaal weggespeeld bent, maar dat was dus zeker niet zo.

We hebben laten zien dat we in grote stukken van de wedstrijd net zo goed zijn als een team wat bijna bovenaan staat, maar je zag ook dat we dit niet de hele wedstrijd kunnen volhouden. Dat wordt dus de opdracht voor de komende periode: fitter worden.

We gaan dit zondag doen in de thuiswedstrijd tegen Always Forward (Kom ons vooral aanmoedigen!). Na een avondje samen eten en spelletjes doen en een korte winterstop staan we tijdens de nieuwjaarswedstrijd weer op het veld. De week daarna spelen we meteen een inhaalwedstrijd, dus we kunnen volop aan onze fitheid werken.