DESS MO17

Na het behaalde kampioenschap in de eerste poule van dit seizoen, speelden we een toernooi bij Enkhuizen. Op een zondag in de vakantie gingen we met 12 spelers van MO17 en invaller Lotte die kant op.
Al tijdens het omkleden bleek Lianne toch te ziek om mee te doen en na 5 minuten kreeg Chloë een schop, waardoor ze de rest van het toernooi niet meer kon spelen. De inbreng van onze Wognumse zomeraankopen was dus helaas niet zo groot.

De eerste wedstrijd wonnen we met 2-1 van Enkhuizen door doelpunten van Julia en Maria. Daarna troffen we FC Medemblik en ook deze wedstrijd wisten we te winnen (2-0, 2x Maria).
Vooraf hadden we gezien dat er voor onze poule van 6 teams, 3 bekers te verdelen waren. Na 2 overwinningen waren we dus goed op weg voor een beker, maar de echte zware tegenstanders moesten allemaal nog komen. AMVA bijvoorbeeld. Een voetbalschool uit Amsterdam, die spelers van verschillende teams in Nederland scout en bij hen laat trainen en spelen. Hier speelden dus alleen maar meiden die goed genoeg bevonden waren door de leiding van de voetbalschool en we hadden het ook erg zwaar deze wedstrijd. Invaller Lotte bleek echter een fantastische keeper en de rest werkte zich een ongeluk. Uiteindelijk verloren we met 1-0, maar dit team zou dit toernooi ook winnen met uitslagen als 5-0, 6-0 en 9-0, dus ons resultaat was gewoon goed.

Onze Gezellen uit Haarlem was de volgende tegenstander. Ook dit team speelde in een hogere klasse dan wij, maar dat was niet te zien in de wedstrijd. We kregen veel kansen, maar de bal wilde er niet in. 0-0, dus toch weer een puntje verdiend.

De laatste wedstrijd was tegen het hoger spelende Spirit. Als we zouden winnen of gelijk spelen, wonnen we sowieso een beker, bij verlies was het afwachten wat de andere uitslagen waren op de andere velden. We verloren na weer een goede wedstrijd met 1-0 en dat bleek toch genoeg voor de 3e plaats en dus een (heel grote) beker. In een toernooi waarin we geen wissels hadden en tegen veel zware tegenstanders speelden was dit een heel knap resultaat.

De week erna begon de nieuwe competitiepoule en dat was andere koek. Een klasse hoger dan in de eerste poule hadden we wat moeite met aanpassen aan het hogere niveau. We verloren met 6-3 van Oosthuizen, daarna met 2-3 van Purmerend en toen ook nog met 2-5 van VVW. Na wat afgelastingen en een gezellige Sinterklaasviering in de kantine kregen we afgelopen zaterdag weer een kans om van de laatste plaats en van de nul punten af te komen. Tussen de weilanden en dijkjes in Grootschermer speelden we tegen GSV. Met wat aanpassingen in de opstelling (mede door een aantal afberichten) bleken we een goede kans te hebben om te winnen. Al vanaf de aftrap kreeg Manouk de eerste kans die net naast ging. Daarna volgden kansen voor Chloë en Maria, maar het doelpunt viel aan de andere kant. 1-0 achter, maar we bleven doorgaan met aanvallen. Na een diepe pass van Manouk schoot Chloë de bal via de handen van de keeper hard het doel in. Even later draaiden ze dit om: een voorzet van Chloë werd door Manouk binnen geramd. Bij rust 2-1 voor en we waren niet van plan dit weg te geven vandaag. De ouderwetse buitenspelval van GSV zorgde ervoor dat veel aanvallen eindigden in buitenspel, maar we kwamen er toch heel wat keren doorheen. Manouk bleef op doel rammen, Maria kreeg kansen en ondertussen leidde Inge de verdediging en was GSV kansloos. Sterre en Tara schakelden hun man uit, later deed Femke hetzelfde. Tess, Esmee, Noa en Luna werkten hard en bleven goede passes op de spitsen geven en vlak voor tijd zorgde een pass van Tess ervoor dat Maria de 1-3 kon maken.

Eindelijk geen laatste meer en hoewel we allemaal op voetbal zitten voor de lol en de gezelligheid, is het toch vaak iets gezelliger als we gewonnen hebben. We verdienden het ook vandaag. Nu kijken of we nog wat punten kunnen gaan verzamelen de komende wedstrijden.