ALC VR1 – DESS VR1

Ons eerste seizoen als DESS VR1 begon deze zondag met een spannende wedstrijd. Onze eerste bekerwedstrijd was tegen ALC, waar een aantal spelers van het DESS VR1 van vorig seizoen in spelen. De wil om te winnen was daardoor hoog in het team.

In de eerste helft waren we veel aan de bal en speelden we vooral op de helft van ALC. Er werden mooie combinaties gemaakt en achterin werd er vaak rustig overgetikt. Ondanks dat wij de overhand hadden, lukte het in het begin niet om te scoren. We hadden een aantal aanvallen vanaf de zijkant die er niet in gingen en Esmee schoot de bal van afstand op de lat.

Ondertussen ging het achterin prima. De tegenaanvallen die er waren, werden goed weggewerkt. Floor had nog een goede sliding op de bal, waardoor de buitenspeler van ALC geen enkele kans had. Dit zorgde ervoor dat onze keeper Cynthia de bal in de eerste helft maar één keer in haar handen gehad heeft en verder alleen werk heeft gehad aan terugspeelballen.

In de laatste minuut van de eerste helft viel eindelijk de 0-1. Iris rende op een diepe bal en wist deze in de verre hoek om de keeper van ALC te plaatsen. Vlak na de aftrap werd er gefloten voor de rust.

De tweede helft begonnen we weer sterk. Melody speelde op rechtsmidden een goede wedstrijd en tikte veel over. Iedereen knokte hard, maar de 0-2 viel nog steeds niet. Het werd in plaats daarvan 1-1. ALC had de tweede helft niet veel kansen, maar de kans die ze hadden, schoten ze helaas binnen. Ondanks dat we probeerden nog op voorsprong te komen, lukte dit niet en bleef het bij een gelijkspel.

Hoewel we deze wedstrijd eigenlijk hadden moeten winnen, heeft iedereen goed gespeeld en bleven we ervoor knokken. Over drie weken moeten we de eerste competitiewedstrijd weer tegen ALC, die we dan zeker gaan winnen!

Groeten van Lisa