Dames 1 geeft het stokje door aan nieuwe generatie

Het vinden van nieuwe leden was de laatste jaren telkens weer onderwerp van gesprek bij de vrouwen van Dess. Vaak met succes, maar de (leden)bezetting zag er voor aankomend seizoen niet rooskleurig uit. Het hing dan ook al een tijdje in de lucht, maar helaas is het doek voor de ‘oude’ vrouwen van Dess nu toch echt gevallen.

Met een warm gevoel blikken we terug op de fantastische jaren die we bij dit kleine maar o zo fijne voetbalclubbie hebben gekend.

Een hoofdstuk dat 20! jaar geleden al begon, toen het eerste lid van voormalig VR1 zich inschreef: Maartje Langedijk. De start van haar – en daarmee ook die van ons – langdurige (en succesvolle) voetbalcarrière. Want na Maartje volgden vele anderen die kozen voor het Wit/Rood, Rood/Wit van Dess. Niet alleen talloze meisjes en vrouwen, ook vele coaches en trainers zijn bij het team gekomen, en vaak weer gegaan.

Samen hebben we mooie momenten gekend; gewonnen wedstrijden, de leukste teamuitjes, etentjes, sportieve uitjes in de zomerstop.. Ook hebben we aardig wat bekers verdiend als we, wederom, als winnaar uit de strijd van de regionale (voetbal)toernooitjes kwamen. Met als hoogtepunt ons enige echte kampioenschap in 2014!

Aan eenieder die ons in al die jaren heeft geholpen of aangemoedigd willen wij zeggen: bedankt! Maar in het bijzonder danken wij de man die in zowel goede als slechte tijden bij ons is gebleven: onze enige echte Djeepee (JP) Bos! Met zijn vlag wapperend in de wind langs de zijlijn stond hij ons alle wedstrijden bij. Daarnaast heeft JP er (mede) voor gezorgd dat het ons aan niets te kort kwam, en dat wij altijd op de juiste tijd, op de juiste plek, in de juiste tenues kwamen opdraven.

Er zijn vanuit ons teampie inmiddels vele Dess baby’s geboren, en zelfs nog een paar wonders op komst. Wie weet schitteren zij over een aantal jaar ook op de door Maaike strak gemaaide velden in Benningbroek. Maar nu eerst de taak aan de jonge garde, VR2, om een succes te maken van Dess Dames 1. Daar hebben wij alle vertrouwen in!

Voor ons geen vaarwel maar een tot ziens; een deel van ons schittert vanaf volgend seizoen namelijk op de velden van ALC, dus dan zullen onze paden weer kruizen.. Maar dan als tegenstanders!

Nogmaals dank aan alle ouders, vrijwilligers, toeschouwers en spelers van Dess!

Veel liefs, de oude vrouwtjes van Dames 1