DESS MO15 Seizoensoverzicht 2021-2022

Het was een lang seizoen met veel dingen die ik zelf al bijna vergeten was. Op 17 augustus was de eerste training en het laatste toernooi op 18 juni. Een paar bijzonderheden over de trainingen:

• Op 5 november hebben we een trainingswedstrijd met de MO13 gehouden om ouders de kans te geven om te leren vlaggen.
  • Van 1 december t/m 5 januari hadden we geen winterstop, maar trainde de hele club gewoon door. Er was namelijk Corona en we hebben al die trainingen van 16.00 uur tot 17.00 uur gedaan. 3x hebben we zelfs van 14.30 tot 16.00 getraind.
  • Op 31 maart trainden we in de sneeuw!
  • De training is 4x door iemand anders dan de eigen trainer gegeven.
  • De opkomst was fantastisch! Dit is te zien in het schema onderaan.
  • Op 24 maart hebben we niet getraind, maar Sinterklaas gevierd. Beetje laat (door Corona), maar evengoed leuk!

Dan de wedstrijden. We begonnen met een toernooi bij VVS, waar we het niet zo lang over gaan hebben. Geen doelpunt gemaakt, geen wedstrijd gewonnen en ondanks dat het wel gezellig was, toch een beetje een tegenvaller.

Daarna volgden 3 bekerwedstrijden. We speelden de eerste gelijk en wonnen de andere 2 ruim (10-0 en 5-0). We werden dus eerste in de poule en mochten later in het seizoen een echte knock-out wedstrijd spelen tegen KGB. De wedstrijd zelf eindigde in 2-2 en dat was al een knappe prestatie, maar daarna volgde een penaltyserie. Hoewel we het geoefend hadden, bleek de spanning toch wel erg groot. Alleen Inge schoot de bal er in, bij KGB lukte dat 3x.

In de competitie voor de winterstop gingen we uitstekend van start. De eerste en de tweede wedstrijd wonnen we, daarna verloren we van Victoria O, maar toen volgden er 6 wedstrijden op rij die we wonnen. Ook Wieringermeer won bijna alles en de laatste wedstrijd speelden we tegen elkaar. De winnaar van die wedstrijd zou kampioen zijn. Helaas verliep de wedstrijd voor ons niet zoals we wilden. Al snel stonden we 3-0 achter en hoewel we niet opgaven en nog 3-1 maakten, werden we die dag geen kampioen. Wel hadden we bereikt dat we na de winterstop een klasse hoger mochten gaan spelen. Ook een mooie prestatie.

Na de winterstop waren de tegenstanders wat beter dan daarvoor, logisch in een hogere klasse. Elke wedstrijd moesten we vol aan de bak en dat was echt mooi om te zien. Iedereen werd steeds beter, we wonnen 5x en verloren 6x en we eindigden als 8ste met maar 4 puntjes achterstand op de nummer 2. We hebben dus bewezen dat we thuis horen in deze klasse en niet in de klasse hieronder.

Extraatjes over de wedstrijden:

• Noa heeft haar eerste doelpunt gemaakt!
  • Luna heeft haar eerste doelpunt gemaakt!
  • Maria en Jasmijn zijn de enigen die alle wedstrijden en toernooien hebben meegedaan.
  • We hebben een oefenwedstrijd gespeeld tegen Berkhout, die eerste klasse speelt. Gewoon om even te zien hoe groot het niveauverschil is met ons tweede klasse-team. We verloren vlak voor tijd met 2-1, dus dat verschil is helemaal iet zo groot!
  • Alle spelers hebben dit seizoen op doel gestaan. Gelukkig werd Noëlle onze vaste keeper rond de winterstop.
  • Na de winterstop hebben we revanche genomen op KGB en Wieringermeer. Van allebei deze tegenstanders wonnen we in de competitie.
  • Esmee schoot dit seizoen met haar rechterbeen een corner in 1x in het doel. Op zich al knap, maar ze deed dit vanaf de cornervlag die het dichtst bij het C-veldje ligt. Probeer even in te denken of dit logisch is en of dit überhaupt mogelijk is en bedenk daarna hoe knap dit van Esmee is!
  • We hebben dit seizoen nieuwe tenues gekregen. Pieter de Jong Tree Removal en het bedrijf waar Claudia Appel werkte staken ons in prachtige nieuwe shirts, broeken en sokken. De eerste wedstrijd in deze tenues wonnen we meteen met 4-0!

Er zijn dit seizoen 76 trainingen geweest. We hebben 29 wedstrijden gespeeld. 21 competitiewedstrijden, 4 bekerwedstrijden, 2 oefenwedstrijden en 2 toernooien. De toernooien zijn meegerekend als 1 wedstrijd.

Aantal x getraind Afwezig met afbericht Afwezig zonder afb Wedstrijden gespeeld Doelpunten Assists
Inge 72 4 0 28 2 1
Lotte 1 0 0
Lyra 1 0 0