DESS JO9 seizoen 2021/2022

Het is een roerig seizoen geweest met een dynamische groep die het zestal van DESS JO9 vormde. Romario en Anita hadden een beste klus aan de trainingen, maar het was tegelijk zeer de moeite waard om met deze jongens/meisjes-mix een mooi seizoen te draaien.
We wonnen wat, we verloren wat, in totaal ging het ongeveer gelijk op en onze specialiteit zat ‘m steeds in de staart: we wonnen vrijwel altijd de penalty’s, waarbij op het einde bijna alle spelers van DESS steeds raak schoten. Hieronder nog even iets over de spelers:

Benjamin Stuy: Benjamin betekent “de jongste”, maar hij is bij ons zeker niet de jongste. Toch is hij onze Banjamin, omdat hij er als laatste is bijgekomen. Als echte Ajax-fan gaan er bij de naam “Stuy” belletjes rinkelen: Heinz Stuy, keeper van Ajax in de jaren ’70. En laat dat nou familie zijn!

Jolien Vlaar: Nou heten de meeste families in de Oosterstraat “Vlaar”, maar de mooiste en de vrolijkste hadden we dit seizoen in ons team. Altijd goed gemutst en ze ontwikkelt een zuivere pass naar de spitsen: bijzonder nuttig. En af en toe pikte Jolien zelf ook een doelpuntje mee.

Joes Bartels:
Een Feyenoord-fan. Beetje jammer, maar gelukkig konden we daar geintjes over maken. Joes was onze aanvoerder en dat heeft ie uiteindelijk heel goed gedaan. Daarbij werd hij op één na topscorer van het team.

Fiene Ligthart:
Alweer een mooi meisje en zonder overdrijven één van de beste spelers van het team; ze stond als enige van het team bijna nooit wissel. Onopvallend achterin met een opvallend goed inzicht en een inzet waar menig speler bij DESS een voorbeeld aan kan nemen. En buiten dat is Fiene heel prettig in de omgang.

Gerrit Vlaar:
En nog een Vlaar van de Oosterstraat. Gerrit zit altijd vol energie en heeft meestal een stralend gezicht. Behalve dan als hem iets niet zint, dan gaat ie naar huis, om 5 minuten later weer terug te zijn en weer mee te doen. Een prima aanvaller, maar ook op andere plaatsen inzetbaar, zoals de laatste tijd op doel als vervanger van Giel.

Yuiel Teweldebrhan:
Ons zonnetje in huis: vrolijk, enthousiast en heel sociaal naar de collega-spelers. Er kan hem niet genoeg worden getraind en ook wedstrijden spelen vindt hij hartstikke leuk. Yuiel is dit seizoen onze topscorer en daarbij vormt hij met Joes een veelbelovend aanvalsduo.

Collin Broers:
Op de trainingen is Collin best wel lui; bij wedstrijden echter is onze oudste een onbetwist zekerheidje achterin. Als Collin de focus heeft, dan komt er absoluut niemand langs. Verder is hij vriendelijk tegen iedereen en heerlijk om in het team te hebben.

Feline Bruinsma:
In het begin was Feline wat verlegen, maar dat is inmiddels al lang over. Ook voor de jongens van de tegenstander doet ze geen stap meer opzij. Haar schot is goed en er gaan zelfs al penalty’s in: dit belooft wat voor de toekomst in het nieuwe meisjesteam.

Maxim Petrosian:
Maxim moest eerst nog wat wennen aan onze taal en onze begintijden. Met de hulp van zijn lieve grootouders en oom en buurjongen Collin is dit helemaal goed gekomen. Maxm is snel en sterk en kan lekker voetballen: een prima middenvelder.

Giel van der Mey:
Giel was onze keeper, en een goeie, kunnen we wel zeggen. Halverwege besloot hij echter voetbal tijdelijk in te ruilen voor een andere sport. We hopen dat Giel snel weer terug komt, want hij hoort bij de groep en wordt gemist.

Novan Ravensbergen:
Dat was balen dit seizoen: het hee seizoen getraind en toch maar één wedstrijd meegespeeld: die zwemlessen ook! Als jongste van het team doet Novan niet onder voor de rest. Hij is nergens bang voor en heeft voor zijn leeftijd een goed inzicht en een goed schot. En bovendien is hij een echte voetballiefhebber. Nu de benodigde zwemdiploma’s nog!

Het is een superleuk seizoen geweest. Volgend seizoen gaan we verder als DESS JO10 en de meisjes gaan door naar het nieuwe meisjesteam DESS MO11, maar als ze soms nog eens mee willen trainen, dan mag dat best. DESS JO10 gaat volgend seizoen 2x per week trainen. Dat beloofd wat!