Medemblik JO9-3 – DESS JO9-1: 4-5

5 september 2020

De allereerste wedstrijd van seizoen 2020/2021: onze jongste voetballers Timo, Daan, Matthijs, Joes, Pé en Giel hebben aanvulling gekregen van Gerrit, Yuiel en Quincy.

We hebben inmiddels twee keer getraind en wat Romario en ik daar zagen belooft veel goeds voor dit seizoen.

Een minpuntje op deze eerste wedstrijddag was wel dat Giel in het ziekenhuis bleek te liggen. Met 4 spelers uit de Oosterstraat in de ene en 4 spelers uit de nieuwbouw in de andere auto togen we naar Medemblik waar we een mooie ruimte kregen toegewezen. De nieuwkomers werden door de “ervaren” jongens meegenomen in onze kleedkamergewoontes, waarbij iedereen zichzelf uit en aan kleedt, rugnummers daadwerkelijk op de rug worden gedragen, meegenomen eten met z’n allen wordt gedeeld en we elkaar helpen met veters strikken.

De wedstrijd was ongelofelijk spannend. De beide ploegen waren goed tegen elkaar opgewassen en de debutanten speelden alsof ze al jaren op voetbal zitten. In de rust kwam van Yuiel de vraag wat we nu gingen doen; toen hij hoorde dat we iets gingen drinken, plaatste hij direct de bestelling “dan lust ik wel een milkshake.” (Werd niet geserveerd door de Medemblikkers.)

Het eerste doelpunt kwam van Quincy, die de bal op z’n knie kreeg, maar daarbij zodanig op de juiste plek stond, dat ie scoorde. Prachtige binnenkomer. Matthijs schoot nummer twee erin en Daan, de tornado van deze dag, nog drie erbij. Aanvoerder Timo rammelde diverse schoten uit z’n doel en bij de penalty’s deed onze yell weer wonderen.
Eindstand wedstrijd 4-5, eindstand penalty’s 2-3.

Na het douchen aten we een chippie en schreven we een kaartje aan Giel, dat Joes en Timo bezorgden. Het was een mooie eerste wedstrijd geworden.

DESS JO9 – Wieringermeer JO9: 6-1

12 september 2020

De wedstrijd zelf verloren we met 0-7 om eerlijk te zijn. We misten Joes (vakantie) vandaag en zowel Pé als Matthijs begonnen geblesseerd aan de wedstrijd, maar Giel was er gelukkig weer bij.

Onder leiding van Daan, die al zijn energie weer in de strijd gooide, wat zeer aanstekelijk werkte op Quincy, Yuiel en Gerrit, gaven we alles wat we in huis hadden, maar Wieringermeer was te sterk (en iets te oud) voor ons.

Dus: de penalty’s!
Scheidsrechter Lars liet de gasten beginnen: 0-1. Daan maakte meteen kneiterhard gelijk: 1-1. En toen zetten Matthijs en Pé onze joker in: Willie Wortel werd van stal gehaald en dat zorgde er wederom voor dat onze keeper Timo vleugels kreeg en er geen één meer door liet. Van ons schoot bijna iedereen raak, en dus  eindigde de wedstrijd in een klaterende overwinning voor DESS: 6-1.

Goed gedaan mannen!
Anita