DESS MO15 – VVS MO15: 3-1

Na een hele lange tijd zonder wedstrijden mochten we eindelijk weer beginnen. Er werd 1 oefenwedstrijd gespeeld tegen Westfriezen (2-1 verloren, met een prachtig doelpunt van Jasmijn) en nu wachtte de eerste bekerwedstrijd tegen VVS.
Dit seizoen zijn we voor het eerst MO15. Dat betekent dat de tegenstanders iets groter en ouder zijn dan vorig seizoen. Gelukkig zijn we zelf ook groter en ouder geworden. Voor de wedstrijd zagen we VVS warmlopen en er zaten flink wat grote meiden tussen. Dat zou wel eens lastig kunnen worden.

Vanaf het begin waren wij iets beter dan VVS. We hadden meer de bal, kwamen meer bij hun doel, maar scoren lukte nog niet. Maria maakte het de verdediging van VVS erg lastig met haar dribbels en snelheid, op het middenveld speelde Esmee erg goed en achterin stond nieuwkomer Phiene op een voor haar nieuwe positie. Met hulp van Inge en Sterre deed ze het daar erg goed.

Na ongeveer een kwartier kwamen we op 1-0. Kaya gaf een mooie pass op Noëlle, die de bal via de binnenkant van de paal binnenschoot. Niet veel later werd Jasmijn diep gestuurd, ze kon de bal nog net langs de keeper tikken, waarna Maria de bal in het doel kon schieten. Met een 2-0 voorsprong gingen we de rust in.

In de rust werd besloten dat Tara ook de 2e helft ging keepen. Dat bleek een prima plan te zijn, want zowel de 1e helft als de 2e helft keepte ze erg goed.

VVS was niet van plan zich zomaar gewonnen te geven en kwam op een gegeven moment steeds vaker bij ons doel. Ergens halverwege de 2e helft kwamen ze zelfs terug tot 2-1 en werd het even spannend. Na een pass van Noëlle maakte Maria haar 2e doelpunt van de wedstrijd en daarmee kwamen we op 3-1. Hierna was het wel duidelijk dat we gingen winnen. Er kwamen nog wat kansjes voor beide ploegen, maar aan de stand veranderde niets meer.
Na deze eerste bekerwedstrijd staan we bovenaan in onze poule, maar dat zegt natuurlijk nog niet echt iets. Het is echter altijd leuk om te kunnen zeggen dat je bovenaan staat.