Van de Voorzitter: DIT SEIZOEN GEEN COMPETITIEVOETBAL MEER BIJ sv DESS

Beste leden, oud-leden, sponsors, vrijwilligers en iedereen die sv DESS een warm hart toedraagt,

Wie had dat een aantal weken geleden kunnen denken? Dit seizoen geen voetbal meer op onze prachtige accommodatie. De KNVB heeft besloten dat de amateurvoetbalcompetities niet meer worden hervat. Zowel voor de volwassenen als de jeugd. Dit is een direct gevolg van de maatregelen die de Nederlandse regering heeft getroffen om de verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Ook onze recreanten volleyballers die iedere week in de Vang fanatiek een balletje slaan, kunnen door het sluiten van het Dorpshuis en de overige sportlocaties hun favoriete spel ook niet beoefenen. Natuurlijk hebben we begrip voor dit besluit en houden wij onze poort zeker tot en met 28 april aanstaande op slot. En naar alle waarschijnlijkheid gaat dit nog langer duren. Dit is natuurlijk ontzettend jammer. Zeker als je in ogenschouw neemt dat een aantal maanden geen voetbal op ons complex ook geen kantine-inkomsten betekent. De voorraad drank en levensmiddelen, kunnen wij afschrijven en de vaste lasten van ons clubgebouw gaan gewoon door. Wij gaan deze periode als club wel overleven, daar ben ik van overtuigd. De problemen waarmee wij hebben te kampen, staan natuurlijk in schril contrast met de mensen, ook binnen onze vereniging, die geconfronteerd worden of zijn geconfronteerd met dit vreselijke virus. Want dan blijkt dat voetbal echt maar bijzaak is. Gelukkig zijn er nog geen slachtoffers gevallen. Laten wij hopen dat de gevolgen van dit virus binnen onze vereniging en dorpen binnen de perken blijft. Je moet er niet aan denken dat wij worden geconfronteerd met overlijdensgevallen, zoals je op dit moment dagelijks in de pers verneemt bij diverse sportverenigingen in het land.

Ik hoop dat als deze ellende achter de rug is en het coronavirus onder controle is, dat wij weer kunnen genieten van het voetbal – en volleybalspel en de gezelligheid met elkaar. Het zou mooi zijn als de voetbalweek die gepland is in de week van 2 tot en met 6 juni doorgang kan vinden. Maar dat is nog allerminst zeker. Laten wij wat dat betreft de ontwikkelingen omtrent dit ongrijpbare virus op de voet volgen.

Ik doe tot slot een beroep op jullie. Hou je alsjeblieft aan de richtlijnen die het kabinet in overleg met het RIVM ons voorschrijft. Denk niet, dit zal mij niet overkomen, want voor je het weet ben je de klos. Dan kunnen wij na deze bizarre periode met z’n allen weer genieten van het voetbal – en volleybalspelletje.

Zorg goed voor jezelf en elkaar. Hou jullie goed!

Namens het Bestuur,

Ruud Wiersma, Voorzitter