WSW Vets – DESS Vets

Zondag 1 maart ging tot onze grote schrik de wedstrijd tegen WSW ineens door. Eerder was deze pot al 2 keer afgelast geweest. Waarschijnlijk hadden weinig spelers vertrouwen in het doorgaan van deze wedstrijd want het was niet makkelijk om voldoende spelers op de been te krijgen. Uiteindelijk werd het team aangevuld met Patrick, Fred en onze skileraar Vincent Vriend. Aangezien het tweede elftal dit seizoen uit de competitie is gehaald zijn alle spelers van het tweede die ouder zijn of qua niveau ouder lijken dan 35 van harte welkom bij de Vets.

Eenmaal op het complex aangekomen bleek waarom deze wedstrijd eerder afgelast was. Het veld was echt slecht. Niet zozeer door de regen maar meer door de enorme hobbels in het veld en het gras dat op sommige plekken echt meer dan 20 cm lang was waar er een meter verder geen grasspriet te bekennen was. Gelukkig trokken we ons niets aan van deze truc van WSW om ons punten af te troggelen en begonnen we snel aan de warming up. Jacob was echter nergens te bekennen terwijl we de in de kleedkamer nog gezien hadden. Na 3 uur zoeken bleek dat Jacob de wc in een andere kleedkamer had bezocht waar wij netjes de deur op slot gedraaid hadden….. Gelukkig was de scheidsrechter bereid om te wachten waardoor we toch nog compleet aan de wedstrijd konden beginnen.

Het was even wennen aan een bal op dit veld want de inschietballen waren we vergeten mee te nemen. WSW maakte daar graag gebruik van en stoomde enkele keren behendig op richting het DESS doel. De defensie stond echter zoals al vaker dit seizoen als een huis dus tot gevaarlijke momenten kwam het niet. Het bleef bij een vrije trap die door onze uitstekend keepende Matthieu werd geblokkeerd. Uiteindelijk wist DESS twee keer te scoren voor de rust. De eerste was een streep van Patrick die met 15 kilometer per uur op de keeper af kwam die vervolgens de bal door zijn handen liet glippen. De tweede werd gemaakt door Vincent, ehh Vincent V, ehh Vincent Vermeulen om verwarring met Vincent Vriend te voorkomen. Hij liet de verdediging op snelheid achter en schoot beheerst in de hoek.

In de rust werd Jelle gewisseld. Na een verkoudheid was de lucht wel wat aan het op raken bij hem. Vriend verving hem. Na rust heerste DESS en wisten ze er uiteindelijk nog 4 in te leggen. De derde was een Juul Ellermannetje van Vermeulen na een misser van een verdediger, de vierde een beheerst schot van Fred, de vijfde wederom Vermeulen na een mooie pass van Vriend en het slotakkoord was voor Vriend nadat hij eerder een 100% kans had gemist. Het bleek toch lastig om met skischoenen aan te voetballen gaf hij later toe. De enige tegengoal was een mazzeltje door de wind die de bal het doel in blies.

Bijzonderheden:

• Jacob durft niet meer naar de wc voor de wedstrijd en doet het voortaan gewoon tijdens de wedstrijd
  • Vincent Vriend scoort altijd en overal en soms ook met voetbal
  • Kjell werd het veld uitgestuurd maar stiekem niet
  • Een groot deel van de E1 van WSW lijkt op Kjell maar volgens hem kan dat helemaal niet
  • Matthieu heeft de kleren gewassen en goed gekeept dus staat de volgende keer in de basis
  • Erik Appel heeft geen vrienden in Wijdenes

Onze concurrent heeft punten laten liggen dus in verliespunten staat DESS slechts 1 punt achter de koploper! Mannen blijft trainen, blijf komen op zondag en laten we vooral doorgaan met deze leuke jaargang waarin we naast mooie wedstrijden ook heel veel plezier met elkaar maken!