DESS 35+ – Kwiek 35+

DESS 35+ mocht het zondag 6 oktober opnemen tegen de oudjes van Kwiek! Dat de leeftijd ook het geheugen aantast is deze dag bewezen. Met Nico was afgesproken dat hij opgehaald zou worden. Nico had namelijk heel lief alle spullen van de week ervoor gewassen. Eenmaal in Avenhorn bleek echter dat er helemaal niemand gestopt was bij Nico en hij nog thuis stond te wachten. Van je maten moet je het hebben! Maar aangezien Nico ook de shirts had duurde het lang voordat iedereen zich kon omkleden. Uiteindelijk stond iedereen precies op tijd op het veld. Nou ja veld…. Het groene kunstgras….

De wedstrijd begon en al snel was duidelijk dat de organisatie van DESS goed stond. Kwiek kwam er niet doorheen. Ook niet aan de hand Erik Bunck (Oud DESS-er). DESS bleef drukken en kwam er een aantal keer gevaarlijk doorheen. Uiteindelijk was het René die de defensie het nakijken gaf met een bekeken balletje in de hoek. Kwiek besloot vanaf dat moment het wat meer in de duels te gaan zoeken en kreeg daar alle ruimte voor van de scheidsrechter. DESS trok zich er echter niets van aan en kwam op 2-0 door een bekeken schotje over de keeper van Vincent die daarbij gelijk zijn Hamstring verrekte… Kunstgras??? André nam zijn positie over en met 2 – 0 zochten we de kleedkamer op.

Na de rust bleef de druk er vol op en Rob maakte als snel de 3-0. Ook de 4-0 viel snel uit een flipperkastmoment. Kwiek had ondertussen wel door dat hier niets te halen was en werd helemaal zoek gespeeld. De ene kans na de ander werd door DESS professioneel om zeep geholpen maar uiteindelijk was het Jitze die zijn tweede van het seizoen binnen schoot. De eindstand van 5-0 was bereikt.

Speciaal woord van dank voor de uitstekend vlaggende grensrechter Kjell die tijdens de wedstrijd uitgebreid heeft staan fotograferen om zijn handen warm te houden.

Volgende week de derby tegen MOC. Komt dat zien!!