Willie Wortel ? (DESS JO8-1 – Always Forward JO8-5)

Willie Wortel kennen we uit de Donald Duck: een witte eendgans met een oranje puntsnavel en peenhaar, met z’n maatje “Lampje”, die soort van uitvinder is, waarbij z’n uitvindingen soms niet, maar vaak wonderwel goed uitpakken. Hierover later meer.

Vorige week versloegen we Grasshoppers in Hoogwoud overtuigend met 0-10. Deze week weer thuis en nu moest de strijd worden aangebonden met het Hoornse Always Forward. In de kleedkamer ontdekte Pé dat hij twee hetzelfde ogende voetbalschoenen mee had, maar dat ze allebei alleen aan de rechtervoet pasten. Z’n broertje bleek de twee linkerschoenen te hebben. We waren blij met de kist reserveschoenen in de DESS-keuken.

“Always Forward” betekent “Altijd Vooruit” en dat deden ze ook: binnen de kortste keren stonden we met 0-1 achter. Onze jongens houden daar niet van (achterstaan) en dus scoorde Djesse al snel de 1-1. Vervolgens wonnen we de wedstrijd met 11-1.

“De meisjes krijgen heel vaak taart”, zo wist aanvoerder Fer te vertellen, “ook al hebben ze maar één keer gescoord.” We waren het er snel over eens dat wij met z’n allen tonnetjerond zouden zijn als we bij elk doelpunt taart zouden hebben gegeten. Totaal gescoord tot nu toe: 80 doelpunten in 7 wedstrijden.

De penaty’s winnen we meestal ook en dat komt door Willie Wortel. Bij elke penalty die de tegenstander neemt ondersteunt het team keeper Timo door heel hard “Willie Wortel” te scanderen (Dit hebben ze zelf uitgevonden). Timo voelt zich hierdoor zo gesterkt dat hij de ene na de andere penalty z’n doel uit rammelt en omdat onze jongens zelf heel goed een penalty kunnen verzilveren, winnen we ook deze strijd eigenlijk elke week.

Nog even dit:
In de herfstvakantie is op woensdagmiddag het Dirk Broers 4:4-toernooi op het DESS-veld. Dit is echt heel leuk om aan mee te doen, dus: vraag aan je ouders of je mag komen!