Dess 35+ – MOC 35+

Na twee wedstrijden met de volle buit de kantine te hebben opgezocht stond voor vandaag de derby tegen MOC op de agenda. Op voorhand stond 13 oktober al bij velen in de agenda genoteerd aangezien Klaas-Jan Zijp deze dag zou laten zien waarom hij al die jaren trouw aan MOC is gebleven… De verwachtingen waren dus hoog gespannen!
Dat DESS er zin in had bleek al uit de opkomst van 17 spelers. Nadat er 2 keer een stoelendans in de kleedkamers was gedaan stonden Marco en Ruud op de gang zonder wedstrijdkleding….. Met evengoed nog 4 wisselspelers begon de wedstrijd. En die begon gelijk hectisch. Niet zozeer in het veld maar dit keer waren het de wissels die zich de longen uit het lijf liepen. Er bleek een wespennest bij de duc out te zitten…. Zo snel hebben we ze op de training nog nooit zien rennen….

De wedstrijd dan. Na het fluitsignaal van Maickel dwong DESS de tegenstander al snel terug op de eigen helft en was de controle er wederom volop. Toch was het MOC die de eerste grote kans kreeg echter Jouke dook als een waren schoonspringer de hoek in en tikte de bal eruit. Tijdens het nagenieten van deze redding besloot zijn knie er echter mee te stoppen waardoor Marco alsnog zijn lenzen uit de auto kon gaan halen en zn pak aan mocht trekken. Ondertussen bleef DESS drukken met als resultaat de 1-0 van René. Niet lang daarna verdubbelde Jelle de score met een bekeken schotje in de verre hoek. Met deze 2-0 stand werd de kleedkamer opgezocht.

De tweede helft werden de nodige wijzigingen doorgevoerd die ervoor zorgde dat de organisatie wat minder stond en MOC sterker werd. Binnen 1 minuut raakte zij de lat en na 10 minuten maakte MOC er 2-1 van uit een corner. Na een tactische wissel kreeg DESS de grip weer terug en waren de beste kansen voor ons. Uiteindelijk maakte René er met een schitterende volley 3-1 van waarna MOC besefte dat er geen punten mee naar Midwoud gingen.

Het massaal aanwezige publiek genoot van een prachtige pot onder een mager herfstzonnetje en verzamelde zich daarna in de kantine om de overwinning te vieren. Voor 12.00 uur waren de eerste kannen bier er al doorheen gegaan en droop de damp van het plafond. MOC besloot de kantine maar te verlaten waarna Klaas Jan zich naar de tafel van DESS begaf. De laatste Midwouder was nog niet weg of het contract om naar DESS te gaan werd al ondertekend. Na de krabbel ging het helemaal los in de kantine en bleef het nog lang onrustig… DESS Herfstmeister!!

Nog wat bijzonderheden:
– Jack Vlaar werd 60 en is toegezongen
– Jenny had dit keer geen gebak meegenomen
– Rob Vlaar ging 2 goals maken maar stiekem toch niet
– Thijs van Diepen heeft Vincent naar Hoorn gebracht in zijn bakfiets