DESS JO8 – Medemblik JO8: 13-2

Onze jongste rekruten hebben een zeer winstgevende septembermaand achter de rug. De reeds genoemde 0-23 tegen HSV werd gevolgd door een 9-1 overwinning tegen West-Frisia en een winst van 5-1 (Spartanen) en 9-5 (Always Forward). Nu thuis tegen Medemblik: we moesten Daan missen.

Onder leiding van de kersverse scheidsrechter Julia, die overigens een uitstekende wedstrijd floot, startten we de wedstrijd. Aanvoerder Fer opent gewoonlijk, direct na het handenschudden, de score en vaak nummer 2 er meteen achteraan. Daarna gaan we voetballen.

Matthijs was net 7 jaar geworden en kreeg, behalve een kaart van z’n team, ook een cadeautje van de keeper van de tegenstander: hij hoefde alleen nog maar uit te halen, en dat deed ie: goal!!!

Djesse opereerde van het midden uit naar voren en gaf menig goede voorzet. Zelf scoorde hij 3 keer. Timo had in de eerste helft weinig te doen, mocht in de 2e helft spelen en scoorde er 2. Pé nam z’n plek in en was zo aardig om eveneens een cadeautje weg te geven, zodat Medemblik ook een keer kon juichen. Daarna zorgde Pé ervoor dat we de penalty’s wonnen. Die van ons gingen er allemaal in, behalve die van Fer, maar ja, die had er inmiddels al 7 in zitten. Een speciale vermelding is wel op z’n plaats voor de penalty van Joes: strak in de rechterbovenhoek.

Na de douche trakteerde Timo’s vader op wat lekkers.

Zaterdag: Grasshoppers uit.